Det är en vacker värld


Men det är ju förbannat svårt att inte vara glad.

Jag kom just på hur det kittlades i magen när jag var på väg till skolan i måndags. Av lena fjärilar. Inga nervositetshumlor utan vackra, nervpirrande fjärilar.

Jag tänker på hur vacker murgrönan kommer vara när hela färgats röd. Hur breathtaking stjärnhimlen är när molnen gett sig av. Hur fina människor som finns i ens liv. Hur stor inverkan en låt kan ha på ens dag. Hur vissa tankar eller minnen får en att le okontrollerat när man sitter med huvudet lutat mot rutan på en buss. Hur fint det är att kramas med täcket av ren tacksamhet för att man lyckas sova om nätterna igen.

Sen är det ganska härligt att pengarna kommer inrullande på kontot imorgon.

Kommentarer
Postat av: Morgan

Det är otroligt hur bra du formulerar känslor! Du sätter ord på sånt man känt så många gånger men alrig har kunnat förklara. Jag är väldigt imponerad! =)

2009-09-01 @ 22:16:22
Postat av: Caroline

Åh, tack så mycket :) Skrivandet har alltid varit mitt sätt att uttrycka mig. Älskar att skriva :) Men jag blir ibland frustrerad över det jag misslyckas med att klä i ord. Gör så gott jag kan, hehe :)

2009-09-01 @ 22:20:48
URL: http://personligutveckling.blogg.se/

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0