Håkan Hellström på Ullevi 2017-07-29

 
 
Jag drar med mig familjen till Ullevi för att de ska få uppleva Håkan Hellström på riktigt. Dagen är konstant ösregn som slutligen upphör för att senare övergå till konfettiregn. Det finns så många citat att älska och skriksjunga med i, men det är en särskild sorts gåshud som drar över mig när han sjunger "Gårdakvarnar och skit". Det är också något underbart magiskt som händer på hela arenan när första tonerna till "Din tid kommer" hörs. Kvällen avslutas med fyrverkerier, "& jag vet att allt är falskt och bedrägeri, men det struntar jag i för vi dansar & du har så mjuka läppar", "jag tror, när vi går genom tiden, att allt det bästa inte hänt än" "om du vill ha mig, nu kan du få mig så lätt". Och idag tror jag bestämt att jag hör en rullande åska utanför fönstret. 
 
 

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0