Törnrosa sov i hundra år

 
Åsynen av ett överblommat körsbärsträd skär i hjärtat på mig. Jag går längs ån och ser påskliljor samsas med tulpaner, njuter av att se hur färgerna tillsammans skapar en perfektion mot min näthinna. Någonstans på vägen blir jag fångad av doften av nyklippt gräs precis innan regnet faller. Jag är fullständigt tömd på energi och orkar egentligen inte hantera ett enda intryck. Känner en viss lättnad när håret blåser framför mina ögon och hindrar mig från att se. Vissa dagar är sömn allting jag längtar efter. 
 
I sommar ska jag ha mitt livs första semester där fyra veckor är sammanhängande. Totalt ska jag ha sex veckors semester. För jag behöver det så innerligt. Men medan det fortfarande faller snö och min kropp skälver till och med i vinterjacka, går jag gärna i ide och slipper allting som tar energi ifrån mig. 

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0