Älskade störplopp

 
Imorgon är det elva år sedan jag fick honom i födelsedagspresent. 
 
När jag en gång skulle resa till Paris i nästan en vecka, klarade jag inte av att lämna iväg honom kvällen före avresan. I stället fick jag göra det tidigt på morgonen, på väg till flygplatsen. För att liksom minimera saknaden, abstinensen.
 
Han visar mig mer kärlek än vad de flesta människor någonsin har gjort. Han är lika lyhörd som han är krävande. Han kan skapa mycket frustration genom att prata för mycket, men han kompenserar det genom att skapa obegränsade mängder sockervadd i hjärtat på en.
 
Och jag vill inte veta hur det kommer att kännas att ha en tillvaro utan honom, oavsett hur många mattor han förstör för mig. 

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0