Jag har alltid rätt

 
Idag hade jag uppföljningssamtal med läkaren efter att ha provat medicin mot inflammatorisk tarmsjukdom i två veckor. Så nu har vi konstaterat att jag har Crohns sjukdom.
 
"- Du hade rätt hela tiden!
- Jag är inte så dum som jag ser ut!
- Du är precis så smart som du ser ut!"
 
Läkaren trodde först att jag skämtade när jag berättade hur bra jag mår. Jag, som aldrig använder ironi...
 
Denna veckan har jag matlådor, med lagad mat i, med mig till jobbet för första gången på tre år. TRE. Så jag har tagit mig friheten att göra en ny anmälan till IVO och en till patientnämnden. Jag är ändå en positiv och envis människa, även om jag i höstas började planera för var jag skulle göra av katterna... men jag vill då verkligen inte att någon annan drabbas på samma sätt. Upprättelse för egen del struntar jag fullkomligt i. 

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0