2014-06-23

 
Jag har alltid haft en speciell relation till ord. Jag har till och med gjort en tatuering för att belysa betydelsen som ord har för mig. De blev min räddning, min överlevnad. Ibland blickar jag tillbaka. Det är någonting speciellt med att kunna fånga in och rama in en känsla, klä den i ord, så att en kan plocka fram och smaka på den vid ett senare tillfälle.
 
gränser suddas ut
jag nollställs
badar mig ren från samhällets normer
sinnet pånyttföds & jag vet
allt
& ingenting

jag släpper fram känslornas röster
& förstår
att fingertopparna och magen
är lika skarpa som hjärnan
om jag bara lyssnar

det som fanns
finns inte längre
konturerna av ett luftslott
kan vara synliga länge
men nu ser jag i stället klarhet

någonting inuti
har blivit till aska
& sprids nu för vinden
 
Men den bästa träffsäkerheten, den föds ur ångest. 

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0