Män måste kunna se sitt ansvar vid en våldtäkt

 
Nu ska jag dissekera den vidrigaste texten jag läst på mycket länge.
 
"Samtalet i samhället kring våldtäkter, där två främmande personer träffas på en krog, verkar vara envist fokuserat på den anklagade mannen. Med fokus på mannen berövar vi kvinnan makten att påverka vad som händer henne och hennes eget ansvar i vissa våldtäktssituationer".
 
 
När (i helvete) har fokus legat på mannen och inte på kvinnan? På kvinnans promillehalt, klädsel osv? Säg mig, NÄR? Enda gången fokus ligger på mannen är för att bedöma om uppsåt funnits, och har det inte funnits så är det inte våldtäkt. Fantastiska rättssystem. "Jag hade inte heller uppsåt att sparka ditt huvud rakt ner i en trottoarkant. Det råkade bara bli så på vägen". Eh. 
 
 
"När två människor som inte känner varandra överhuvudtaget är kroppsligt intima med samtycke får kvinnan ett stort ansvar i situationen. Jag anser att om man en gång har gett medgivande till kroppslig intimitet genom ömsesidig fysisk kontakt ska man ta del i ansvaret, vad än konsekvenserna blir. Man kan också förstå att om man en gång har tillåtit kroppslig intim kontakt blir det väldigt svårt om man i efterhand måste avgöra en skillnad mellan samtycke och våldtäkt".
 
Så om en har gett samtycke till sex med en person en gång är det automatiskt "fritt fram" sedan? Precis den äckiga mentalitet som många gånger verkar råda inom förhållanden. Åtminstone har den mentaliteten funnits i mina. 
 
 
"Om man använder klokhet och lite objektivt tänkande borde man förstå att om man har börjat vara kroppsligt intim med en annan person kan det bli väldigt svårt att hantera situationen".
 
Om en använder klokhet och lite objektivt tänkande borde en förstå att män har tillräcklig iq-nivå för att läsa av när en kvinna inte är med på noterna eller ens befinner sig i ett tillstånd för att över huvud taget kunna vara med på noterna. Eller har män inte så hög iq?
 
 
"Jag tycker att ett bra sätt för kvinnan att ta ansvar är att bestämma några omfattande regler som hon alltid håller sig till med män i allmänhet, och särskilt när det gäller kroppslig intimitet och dejter. Om en kvinna har regler som hon lever efter, så är hon beredd att berätta för en man långt i förväg vad han får och inte får göra".
 
Så lust, känslor, stämning osv är densamma i alla situationer, oavsett person? Så jag kan använda mig av samma fina "mall" till alla jag träffar? Vad enkelt livet plötsligt blev!
 
Jag slänger mig med så mycket sarkasm att jag kräks i munnen. 
 
 
"Det är sant att män allmänt är starkare än kvinnor, men det är ändå kvinnan som bestämmer hur långt en man får gå med henne. Vet hon det i förväg och talar om det för mannen, då bör det inte bli så svårt att urskilja samtycke till våldtäkt om det skulle behövas".
 
Förlåt, men haha. HAHAHA. När (i helvete) har kvinnan, vid våldtäkt, bestämt hur långt en man får gå? Och hur ska en kunna veta allt i förväg? Stämningen kan ändras väldigt fort. En person kan gå från mjuk till hotfull på en åttondels sekund. Då är en möjligen redan i ett läge där en får avväga om en vågar säga nej och avbryta eller gå med på att fullborda i syfte att undvika/slippa eventuellt våld.
 
 
"Kvinnor är varken hjälplösa mot män eller mot domstolen".
 
Nej, domstolar och rättsväsendet ställer ju sig jämt och ständigt på kvinnors sida. Absolut. 
 
 
"Om kvinnan tar ansvar för sitt eget beteende och agerar med lite sunt förnuft, skulle anklagelser om våldtäkt kanske minska. Även om priset blir fler sexuellt frustrerade män på krogen".
 
There we go. Kvinnorna sitter med skulden, kvinnorna ska ändra sitt beteende, men män behöver inte sluta våldta. Hurra!
 
 
Slutligen; det behöver inte bli svårare än såhär.

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0