Gott Nytt 2015

Det har inte varit ett stillhetens år, det har varit ett förändringarnas år. Jag har brutit upp från någonting välbekant och tryggt, och det är inte riktigt likt mig. Det är inte likt mig att vara lojal gentemot mig själv i första hand och beslutet var både svårt och lätt, otänkbart och självklart. Ett nytt kapitel har därmed påbörjats i mitt liv och det kändes som att komma hem, vilket också var vad jag gjorde. 

Under årets gång har jag kommit vissa närmre än tidigare, jag har berikats med otroligt många nya vänskaper och andra har lösts upp eller runnit ut i sanden. Att hitta människor som har samma värderingar är en slags magi och fantastiskt givande. Så sett har detta året varit ett av de allra bästa i mitt liv och mitt hjärta är varmare och öppnare än någonsin.

På andra fronter har det inte varit fullt lika fantastiskt. Trots perfekta värden har min fysiska hälsa varit sämre än någonsin och jag har återigen fått börja slåss med en sjukvård som inte hjälper. I samband med detta har jag varit nere i helvetet och vänt. Denna resa har ändå varit kantad med positiva saker. Jag har upptäckt yoga på riktigt och vilken skillnad det gör för både kropp och själ. Jag har blivit vegan både av hälsomässiga, miljöpolitiska och djurrättsliga skäl. 

2013 var inte mycket av ett musikår men 2014 blev eftersom underbara Siesta återuppstod. Det var ren lycka att dansa med till Timbuktus Annie Leibovitz och alldeles förtrollande att få se underbara Laleh live. Att jag fick vara med om Håkan Hellströms historiska konsert har jag fortfarande inte riktigt förstått till fullo. På feministiska festivalen i Malmö hade jag mitt livs bästa utekväll på Moriskan. 

Annars har jag tatuerat mig, blivit politiskt aktiv och har numera en styrelsepost, har spenderat mycket tid med min fina familj och gläds otroligt mycket varenda dag av mina älskade katter som förgyller livet på ett sätt som inte går att förklara. 

Jag är säker på att även 2015 kommer bli ett fantastiskt år. 

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0