Lyssna till din inre röst, inte till andras

 
Det är doften av nyklippt gräs genom ett öppet fönster. Åsynen av perfekt utslagna körsbärsträd längs med rälsen. Nosandet på ett katthuvud, pälstussar mellan fingrarna. Förtjusta skratt åt vardagsgullighet hos andra människor. Nyfikenhet på annorlunda sätt att tänka. Igenkännande. Inkännande. Känseln av smärta som övertar min kropp. Hoppet om att jag med en kram tar med mig någon annans smärta i kroppen, med mig den därifrån. Inbankandet av vackerhet. Skämt blandat med allvar. Högljudda skratt i en långsmal korridor. Vardagskramar. En väns fingrar genom mitt hår. Solstråleskimmer. Samförstånd. Lugn som tystar både kropp och sinne. Vara-till-lags-vana som ersätts av ärlighet utan krusiduller. Ljummen vind mot ansiktet. Lätta steg. 
 
Det är där jag lägger mitt fokus. Låter det där andra rinna av.
Väljer energin som ger, inte den som tar. 

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0