Kreta 2013

 
Det är åtta år sedan jag över huvud taget var på semesterresa, och fjorton år sedan jag var på solsemester. Det är med blandade känslor jag är hemkommen från en underbar vecka på Kreta. Det har varit lugna dagar vid poolen med bra böcker. Goda drinkar och utsökt mat har försatt smaklökarna i euforiskt tillstånd dagligen, och dagarna har avslutats med rödvin på balkongen under stjärnklar himmel i sällskap av fin musik och fantastiskt vacker utsikt. Jag har fått erfara att inget miljöombyte i världen kan erbjuda flykt från en ångest som satt sig djupt, men jag har också övermannats av underbara skrattattacker dagligen. Sista dagen blev den bästa. Jag fick omslutas av turkost saltvatten och på kvällen dansade jag så att magmusklerna blev ömma av mitt konstanta skrattande. Natten till dagen för hemfärd fick jag gå upp och spy av ren ångest, men jag kunde inte heller få en bättre hemkomst än den jag fick. En av kvällarna kelade jag med en vildkatt, som sedan följde efter oss till lägenheten. På morgonen vaknade jag av att den jamade utanför dörren, så jag fick börja dagen med lite kattkel. Underbart!
 
 
Ikväll åker jag hem till mina föräldrar och äter gott, och imorgon går skutan till Bordershop i Tyskland.

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0