Vandrar i ett sommarregn

 
Kala trädgrenar pryds nu av knoppar som är redo att blomma ut. Över en natt övergår knopparna till rosa blommor och mina ögon fastnar. Överallt grönt gräs och gröna knoppar. Luften är varm och luktar, smakar som regn. Efter en stund vandrar jag i ett varmt, lätt vårregn och jag älskar känslan. 
 
Mitt sinne är lika ljust som det är mörkt. Jag kan inte låta bli att tänka; om världen nu ska styras av människor, måste människor då vara så förbannat korkade? Jag ser korruption och elände och det är svårt att blunda för. I övrigt har jag lika nära till skrattet som jag alltid har haft. Och nu väntar långledigt.

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0