Det fantastiska rättsväsendet

 

När jag var i undre tonåren undrade jag på fullaste allvar hur jag skulle orka leva i en värld med så ofantligt mycket idioti. Och idiotin bara växer sig större:
 
"Tre killar i 18-årsåldern som stod åtalade misstänkta för våldtäkt frias av Umeå tingsrätt:
 
Händelsen inträffade i samband med en fest i Umeå i höstas. Enligt åtalet höll en av killarna fast tjejen och en annan kille förde in en glasflaska i underlivet på tjejen. Enligt tingsrätten står ord mot ord. Tjejen hävdar att hon höll ihop benen men att en av killarna pressade isär benen för att kunna föra in glasflaskan. 

Tingsrätten menar att tjejens uppgifter om att hon till en början höll ihop benen är trovärdiga men att det kan tyda på att hon var blyg eller tvekade. Tingsrätten slår även fast att det var omdömeslöst av killarna att föra in den tomma vinflaskan i tjejens underliv men att de inte hade uppsåt att skada henne och att de slutade när de såg att tjejens underliv började blöda".
 
 
Ja, men då så...?! Ändra lagstiftningen någon förbannad gång!
 
 

 

 

 

 


Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0