Högstadiedisco nästa

 
Går till min vanliga lilla Karlshamnskiosk för att köpa cigaretter. Den nyanställda, som av naturliga skäl inte känner igen mig just på grund av att denna är nyanställd, frågar naturligtvis efter legitimation. Så som jag är van vid men ändå aldrig vänjer mig vid. 
 
Kassabiträdet: (tittar på körkortet, tittar på mig) Oj, är det verkligen du?!
 
Jag: (skrattar lätt) Jo, men om två år får jag äntligen byta ut det.
 
Kassabiträdet(gör om samma procedur med att titta på körkortet för att sedan titta på mig) 28?! Det kunde man verkligen inte tro! Du ser ju så ung ut! Jag hade gissat på 18-19! (fortsätter sedan prata på om hur jag bör ta det som en komplimang och att man i hennes ålder minsann vill se yngre ut)
 
Rub it in my face. Gör det bara. Jag blir inte bitter.

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0