En dag av törst

 
Alltså, denna dag. 
 
Vaknar med en mensvärk så kraftig att jag inte kan ta mig ur sängen förrän vid lunchtid. Har sedan lunchtid, relativt regelbundet, behövt kräkas, vilket har hållt i sig hela dagen. Oavsett vad jag har haft för maginnehåll eller om jag haft något maginnehåll alls. Då har galla fått duga. Jag har inte fått dricka vatten, inte fått dricka äppeljuice. Jag har inte fått behålla någonting och inte kunnat få någonting i övrigt i mig heller. Så näringsbristen skriker i kroppen.
 
Samtidigt hjälplösheten. Jag förstår ingenting av det som händer. För det är inte magkatarren. Och kroppen har bara betett sig så den där enda gången jag hade vinterkräksjukan. Så är jag magsjuk? Har jag blivit matförgiftad eller har jag drabbats vinterkräksjuka igen? Det känns väldigt osannolikt. 
 
Så när jag äntligen har ork till att sitta upp, börjar jag googla. Och upptäcker att det kan vara fullt normalt med sådana symptom vid mensvärk, (särskilt om man lider av endometrios). Nu har jag alltid varit ganska bitter över fenomenet menstruation och allt elände som det innebär, men aldrig har det känts så frestande att operera bort livmodern som nu. Det är ju ungefär ett år sedan jag senast hade så här extrem mensvärk, så det var väl dags.
 
Det fantastiska i allt detta är att jag inte har några Ipren eller liknande hemma som kan lindra smärtan och jag har verkligen inte varit i stånd att införskaffa det heller. Jag har inte ens kunnat ta mig till toaletten alla gånger, utan fått ha en spann bredvid mig när smärtan och illamåendet har slagit ut mig helt. För att inte tala om känslan av feber. Men, Voltaren har jag gott om i och med min värk i kroppen. Googlar nu om Voltaren skulle kunna lindra i detta fallet också. Läser "Voltaren enterotabletter minskar smärta och blödningsmängd i samband med menstruation". Och det säger ni nu!?!?

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0