Årslista

 
Gjorde du något under 2012 som du aldrig gjort förut?
 
Jag tatuerade mig. Hade med andra ord äntligen fastnat för ett visst motiv som jag stod fast vid även ett år efter jag först fick idén. Jag underkastade mig också en koloskopi för att bli klokare på min mage. "Man har ingen känsel i tarmen", my ass. 
 
Har du några nyårslöften?
 
Nej, jag förstår varken poängen eller hetsen kring detta. Jag har alltid personliga mål som jag vill uppnå men jag vill också att det ska kännas okej att göra det i en rimlig takt, utan en känsla av stress. Jag har ingen tidsram på mina mål, så sett. Och det är lika viktigt för mig, vilken del av året det än må vara, att må bra genom vettig kost och regelbunden träning. Särskilt efter alla magproblem som 2012 bjöd på. 
 
Hur skulle du beskriva din stil 2012?
 
Svart mixat med grönt eller blått, får jag nog säga. Och mustascher. 
 
Vilka länder besökte du?
 
Danmark. Jag är en otroligt berest person... men 2013 blir det Grekland för andra gången i mitt liv. Har inte varit där sedan år 2000, så det kan gott vara på tiden.
 
Bästa minnet från 2012?
 
Den var svår. Men konsertminnen brukar vägra tyngre än andra så Siesta och Kent-konserten ligger mig varmt om hjärtat. Att äta langos för första gången på flera år var också lycka i dess renaste form. 
 
Bästa köpet?
 
Biljetterna till Siesta och Kent. Tatueringen. Iphone 5. Mustaschmattan. Och hattlampan som jag fortfarande väntar på. 
 
Vad spenderade du mest pengar på?
 
I slutet av året får det nog vara kött. Jag upptäckte hur gott det är och blev mer eller mindre beroende. Och kött är inte gratis. I övrigt får det nog vara kläder, böcker & vin.
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
 
Mat i allmänhet. Konserterna. Singstar-kvällarna. Och då och då fick jag extrema lyckorus efter träningspass som yttrade sig på ett väldigt komiskt sätt. Kroppens egna knark. 
 
Var du gladare eller ledsnare under 2012 jämfört med tidigare år?
 
Nu har jag varit väldigt ledsen tidigare i mitt liv. Utifrån det, får detta vara ett av mina gladare år, även om det är mycket som har tyngt mig under det gångna året. Värst av allt blev det när det var tungt både i arbetslivet och privatlivet. 
 
Är det något du saknat 2012 som du vill ha år 2013?
 
Intellektuella samtal med någon jag tycker om med bättre frekvens.
 
Vilken var din bästa månad?
 
Juni, juli eller augusti. Sommarmånaderna, ledigheten, konserterna. Vad överträffar det?
 
Vad ser du mest fram emot med år 2013?

Alla serier och filmer (nörd). Att åter känna mig lugn inombords, både i privatlivet och arbetslivet. Att helt enkelt få en balans i tillvaron igen. 

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0