La valse d'Amélie



Det är lättare att skriva om saker när man har fått distans till dem. För då känns det inte lika utlämnande, lika sårbart att blotta. En dag snart kommer jag att skratta åt de svarta veckorna som gått. Jag har fnittrat lite redan idag. Men just där och då, när det svarta känns, när det uppfyller hela mitt sinne, då är det allt annat än komiskt. Då är det blodigt allvar. 
 
Waiting is all you can do sometimes
 
Idag känns nog allting bättre. Så jag inhalerar doften av mitt lakritste. Lyssnar på pianomusik som lugnar bröstkorgen. Tränar & yogar. Får gåshud av ren triumf när jag tittar på serier. Skrattar högt och fnittrar förtjust. Känner att jag lever. 

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0