Korsallergi


Bakgrund:
För många herrans år sedan utvecklade jag pollenallergi och har sedan dess varit överkänslig mot bland annat kiwi. Så fort jag ätit kiwi, har jag drabbats av klåda på tungan. Trots att detta i allra högsta grad påverkar smakupplevelsen har jag gång på gång lyckats glömma bort denna lilla detalj.

I fredags avtackade vi en kollega på jobbet och avnjöt en exotisk buffé. På grund av glömska satte jag i mig en hel del kiwi men blev snabbt påmind. Så småningom kände jag mig manad att inspektera tungan, vilket ledde till att jag fick en skrattattack i min ensamhet inne på toaletten. Tungan var oregelbundet svullen vilket fick det att se ut som att den drabbats av böldpest. Det såg snarare ut som halsen på en ödla än en tunga.

Så; note to self:
Du är, onekligen, överkänslig mot kiwi. Kan vara användbart som partytrick men i övrigt bör frukten undvikas i fortsättningen.

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0