Parklife


Jag kunde inte ha fått en bättre start på semestern än den jag fick igår. På förmiddagen hämtade jag upp finaste Sara Sockervadd på tågstationen. Efter en shoppingrunda slog vi oss ner på en filt i Tivoliparken och frossade i vattenmelon, jordgubbar, vindruvor, Subway-mat och Bacardi breezers. När vi tröttnat på parkhäng (läs: tömt glasflaskorna) övergick vi till balkonghäng i sällskap av lite rosévin.









Jag lärde mig något nytt också, nämligen att vattenmelon är allt annat än billigt. Vi lyckades roffa åt oss en för 85 riksdaler. I sådana lägen är man gladare än någonsin över att inte längre vara arbetslös.

För övrigt insåg jag att det verkligen är semester när man glömmer bort tiden så pass att man, när man tänker att det vore gott med lite hämtmat, får brottas med det faktum att man passerat öppettiderna. Jag fick så snällt hejda mitt sushisug, men jag behövde inte vänta så länge på att stilla min frestelse. Idag fick jag frossa i det och åtta bitar senare befann jag mig i himmelriket.


Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0