Siesta 2011


I onsdags när jag kom hem från jobbet väntade två norrlänningar på mig istället för en - Ida hade nämligen åkt ända från Gällivare för att leka med mig under Siesta :) Trots att hon rest långt var det första hon gjorde att bjuda oss på en utsökt trerättersmiddag. Hon är så fin! På torsdagen begav vi oss mot Hässleholm för att festivala tillsammans med Sara & Robban :)


Här väntar vi på taxi :)

Och så till känslan som toppar det mesta - när tältet är uppsatt och man kan, efter allt kånkande på tunga väskor, sätta sig ner i lugn och ro och avnjuta sitt första glas vin :)

Ida hade införskaffat festivalglas åt oss :)

Vädret kunde vi knappast klaga på :) Det måste vara tre-fyra år sedan som jag vaknade tidigt på morgonen i ren panik och tänkte att om jag inte kommer ut NU, så avlider jag av värmeslag - nu fick man känna på det igen :)




Åh, vad tråkigt att skärpan blev så dålig :(

Öltältet hade hög prioritet :)

Idafin :)




The Ark var grymma live men som vanligt lyckades jag inte få några vidare bra bilder på själva uppträdandet :)


Fredag och parkhäng :)



Ida i sin fina klänning :)


Värmen var inte nådig :)






Sahara Hotnights!

The Sounds!
Och däremellan såg vi naturligtvis Oskar Linnros :)



Och så till bästa konsertupplevelsen - Håkan Hellström :) Jag delade med mig av upplevelsen via telefon också :)






Daniel Adams-Ray var jättebra live :)

Looptroop Rockers!



Jag älskar Idas tatuering :)


Det var verkligen fullt ös på Dolly Daggers! Wow, vad bra de var! :)



Peppen var stor inför Bob hund :)

Jag måste dock säga att de brukar vara bättre!

För övrigt har jag i år upptäckt festivalbussarna, som är en skänk från ovan. Min och Idas färd från campingen till tågstationen gick förvånansvärt smärtfritt och detta för blott en tjugolapp :) Det känns konstigt att hon har åkt igen men när det vankas semester är det min tur att åka upp till henne :)

Kommentarer
Postat av: ida

Ja snart kommer du, och du får bilder från umeå :D jag saknar friheten, ett glas vin vid lunchtid och en cigarett i skuggan. Men som sagt, snart är du "här" (50 mil hit eller dit ;) kraaam

2011-06-15 @ 15:53:23

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0