Nyårsafton



Eftersom hela tillvaron varit fullkomlig kaos, har planerna för nyår hamnat i skymundan. I slutändan hamnade vi hemma hos Antons storebror och åt en oerhört utsökt trerättersmiddag i trevligt sällskap. Västerbottenpaj är något jag aldrig smakat förut, men som jag definitivt kommer äta igen. Rådjur, rotfruktsgratäng och hemmalagad bearnaisesås satt dödsskönt i kistan, för att inte tala om vaniljpannacottan som kom sen. Kvällen förgylldes av toppade barn och lite Wii-spelande och sms utbyttes med nära och kära. Dagen efter var det otroligt skönt att få komma hem till världens bästa katt och se att han är okej. Jag är så oerhört förvånad och lycklig över att han än så länge går med på att bo i lägenhet utan protester. Underbart!


2010 har generellt sett varit ett bra år. Jag tog min efterlängtade examen, jag fick bukt med magen tack vare upptäckten av glutenallergi och jag blev sambo. Det har stått ganska stillastående på jobbfronten men nu får jag äntligen lite arbetslivserfarenhet. Och 2011 kommer ju bli vad man gör det till :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Låter som en trevlig nyårsafton! Och vilken fin lägenhet, ser jättemysig ut! Hur stor är den? (Söt mise också, älskar katter!)



Ja, jag trivs jättebra här! Skönt att man bara kan gå några steg och så är man på gågatan. ;) Det låter dock en del på fredagar och lördagar, alla går ju här utanför då och skriker och sjunger. ;) Men jag vill inte flytta än på ett tag.



Okej. Håller med om hans skrivande och att han är fin. :)



Aha. Jag har också funderat på behandlingshem. Nåt som Orana kanske..? Annars hade jag velat jobba som kurator. Men nu jobbar jag som medicinsk sekreterare på BB. Trivs väldigt bra där.

2011-01-01 @ 17:32:35
URL: http://xiaomei.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja, jag tror att det komma bli ett bra år, jag hoppas det! :) Jag har ingen katt just nu, bara en bortadopterad. ;) Kände när jag blev själv (efter att ha varit sambo) att hon fick vara ensam så mycket och hon verkade inte trivas så bra i lägenheten, så hon bor hos mina föräldrar nu. Saknar henne, men vet att hon har det mycket bättre där. Hon heter Leia och fyller fyra år nu i vår. Bodde du i hus i Tollarp?



Nej, jag hörde heller aldrig någonting när jag bodde på J H Dahlsgatan, det var så tyst och lugnt. Men det är okej nu med. Det värsta är nästan att det blir så himla varmt här på sommaren, solen står rakt in i stort sett hela dagen. Var nästan olidligt i somras.



Jaha, vad kul! :D Var ligger det stället då? Jobbade på Akuten innan och då kom det in tjejer från Orana lite då och då. Ja, BB är ett trevligt ställe, så bra stämning och trevliga människor. :)

2011-01-01 @ 18:36:46
URL: http://xiaomei.blogg.se/
Postat av: Emma

Såg att jag skrev lite fel, "kommer" skulle det ju vara. :P

2011-01-01 @ 18:38:17
URL: http://xiaomei.blogg.se/

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0