Kärleken till humor


Min pappa och jag brukar skämta om min mammas högstyrka röststyrka. Man kan säga att hon har blivit arbetsskadad efter alla år inom äldrevården. Min pappa däremot, har ganska låg röststyrka. Så när det står att det är han som ringer förväntar man sig ett ganska lågmält hallau ja! när man svarar. Därför blev jag mäkta paff när jag istället möttes av ett högljutt HALLAU JA! med min mammas röst i andra änden. Och pappa skrattade så gott där i bakgrunden. Finns det något som förgyller livet, så är det humor.

För övrigt vill jag påstå att det är kärlek när min pappa gör en chansning och kör till Åhus för att undersöka om de säljer rökt ål, då jag är oförskämt förtjust i just detta. De sålde ål. Så för min del gör det inget att världen inte lyser vit utanför, det faktum att mitt enda julpynt består av en adventsljusstake och att ingredienserna till knäck fortfarande ligger och skräpar bredvid spisen. Julen är räddad!

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0