Je danse donc je suis


Vissa dagar är våren här på riktigt:








Om inte annat så talar grönskan för det:






"Är det här allt som blir så dör jag"



Jag får frågan när tänker du tillåta dig själv att vara sedd? och jag finner inget bra svar. Allt som inte sägs stannar kvar inuti mig och nu har jag en tornado av känslor och tankar som gör att jag känner mig vilsen. Jag vet ingenting längre. Jag är en fråga på jakt efter svar men någonstans på vägen glömde jag bort vad mitt mål var. Jag har till och med glömt frågan, glömt mig själv.






Jag släcker sommartörsten med ananas och en fredagsmorgon känner jag nervositet för första gången på flera år. Jag kliver in i ett rosa hus utan ett "lycka till" i öronen och jag kan inte låta bli att bli förbryllad; bryr han sig så lite? Lyckönskningar kom från annat håll via sms och mer än så behövs egentligen inte. Jag hoppas och när jag går därifrån får mina ögon möta utslagna körsbärsträd och det kommer aldrig finnas särskilt mycket som slår den vackerheten.






På vägen hem köper han ett Wii så vi spelar hela eftermiddagen och jag noterar min egen inlevelse.






På kvällen blir jag överraskad. Jag möts av ett bonjour i porttelefonen och sedan en Morgan i lösmustasch och basker och voilà så har vi oss en fransk afton! Vi äter baguetter, dricker vin, lyssnar på fransk musik och leker med lösmustascher vars underhållningsvärde är underskattat. Kvällen är jättefin men lagom till den efterlängtade nattmaten är min magkatarr alltför aktiv.















Lördag och det ska ölas med Tollarpsgänget. Vi har allsång till de allra bästa Joddla med Siv-låtarna och ett av världens mest smittande skratt är närvarande. Stämningen är på topp och det finns så många härliga människor på samma ställe men bäst är när jag oplanerat får träffa storebror en runda.






Söndag och jag tänker:
Jag tycker om när man blir så glad att det känns i hjärtat

Kommentarer
Postat av: ida

du skriver annorlunda. på ett sätt gillar jag det, på ett sätt vet jag att det är för att du håller inne.

jag blir hungrig av bilderna på baguetter. jag blir glad av bilder på dig. jag får lust att ta tåget/flyget/springskorna ner till dig av bilderna på våren. jag får lust att ligga svävandes på en veranda av bilderna på solstolen..

jag saknar dig. och jag vill njuta av livet med dig i min närvaro.



jag känner att jag verkligen behöver ledigt. jag blir less på arbetskamraterna som ger mig arbetsuppgifter, vill bara att de ska lämna mig ifred och låta mig sköta mitt. vad nu det är.

och jag är hungrig.

men snart är jag på väg med flyget. sen när jag landat i sverige igen veckan efter så tar jag en helg i umeå, för att sedan gå på en vevcka nattjobb. det känns riktigt riktigt skönt, att komma bort från vardagen här på jobbet.



jag hoppas att din måndag är bra. jag hade gärna suttit och tagit en lång frukost/lunch med dig. på din trapp, på ett café, spelar ingen roll, bara det är med dig.

2010-05-03 @ 13:24:13
Postat av: Calle

"Je danse donc je suis"

Vafaan, var inte han typ en massmördare? Ond som han är hade jag inte dansat med honom, iaf.

2010-05-04 @ 06:14:42
Postat av: Calle

Ahh, så det är inte Don que Tjock?:)

2010-05-04 @ 10:27:32
Postat av: Calle

Som man lär sej idag :)

2010-05-04 @ 11:15:32

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0