Slut dina ögon och dröm


Onsdag:

Alla pratar om att höja promillehalten i blodet för att fira ledighet så jag unnar mig ett glas vin, jag också.




Fredag:

Han och jag går och äter Rosegardens utsökta buffé. Jag skrattar åt hur sött han radar upp sina melonbitar och blir påmind om att friterad banan med vaniljglass är en av de absolut godaste efterrätterna. Och: det är de små detaljerna som får mig att skratta förtjust.

Vi går vidare till Biljardkompaniet för att möta upp Malin & co. Det var alltför längesen min famn fick smaka på hennes kramar och hon underhåller mig med sin nybörjarbiljard. Själv var jag mästare på att skjuta bort guldlägen. Jag hade glömt varför mina öron stormtrivdes på denna pub. Det är något vansinnigt vackert med att få lyssna på sina favoritlåtar på allmän plats. Vi sätter oss och pratar över lite öl innan sängen intas redan innan midnatt.





Lördag:

När jag närmar mig Hässleholm börjar det spritta i hela min kropp. Längtan efter Siesta! är mer än påtaglig och nu är det inte långt kvar. Sedan 2006 har det varit en av årets absoluta höjdpunkter och varenda år är jag lika spänd - kommer jag att kunna åka? Biljetten är skrynklig av allt regn men har torkat på mitt skrivbord. Enda utmaningen är kombinationen fibromyalgi och tält men jag ska se bob hund live igen och det betyder mer än allt annat.

Laxmiddag hos moster och lek med världens bästa tvillingar. Det slår mig vilken bra pappa min kusin kommer vara, som var världens bästa lekfarbror när jag själv var barn.















Jag får söta sms igen och jag får spendera även min lördagskväll med honom. Det är sällsynt och därmed guld värt.


Söndag:

Vi äter räkor och jag gör gino för första gången. Jag blir lika exalterad och euforisk som när jag fick veta att det ska komma ett SingStar Kent.



Jag inser också en gång för alla att inte ens sojamjölk gör min mage oberörd så jag tänker att jag får försöka börja dricka juice. Blir glad när jag hittar en juice som är anpassad efter min magkatarrsmage:


Perfa!

Kommentarer
Postat av: ida

ah första gången du åt det! galna kvinna varför har du inget sagt, då hade jag gjort det redan första gången vi sågs! älska gino!

hoppas att du har det bra, och jag är glad för din siesta-glädje. någon gång, om inte allt för länge, så ska jag följa med dig på nya äventyr/tältmys. det svär jag på! och då spelar det ingen roll om du vill eller ej ;)



nattjobb. en redbull på detta så håller jag mig pigg ett tag till :)



pussochkramochnypistjärten.

2010-05-17 @ 21:37:06

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0