Du har samma försvar igen


Igår:

Dagen tillbringas i den underbara solen med musik och smoothie. Att känna solens strålar får äntligen min kropp att kännas någorlunda normal igen, utan feber i musklerna och frossa trots värme. Kvällen spenderas hos svägerskan, och det är alltid lika trevligt. Hon är en sådan person som det känns som att man känt hela livet.



Idag:

Ska köpa frukost och hittar för första gången både glutenfria tekakor och tunnbröd på Ica. Lyckan är så total att jag vill hoppa och skrika rakt ut av ren glädje. Jag har alltid älskat mackor och att numera kunna äta sådana, som dessutom smakar gott men utan att få ont i magen, är en obeskrivlig lyx för mig. Och den glädjen jag kände vid själva fyndet kommer nog sitta kvar hela dagen. Jag kan fortfarande spricka upp i ett lyckligt leende när jag tänker på det. Ibland krävs det inte mer än så.

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0