Perfect weekend


Helgen i Malmö har varit lika underbar som jag föreställde mig att den skulle vara.

Fredagen var Galenpanna med några av Malins klasskompisar:


Och varför dricka ur glas när man kan dricka ur burk? ;)


Lördag och brödrostfrukost:



Vi frossade i kycklingnudlar och jag fick prova på helt underbart roliga Super Mario Bros på Nintendo Wii, där man spelar banorna samtidigt. Jag skrattade så jag fick ont i magen. Senare gjorde Sara oss sällskap över Galenpanna innan vi gick och tog en öl på puben, och sedan återvände vi hem där jag och Sara försökte klara Super Mario-slottet så envist att klockan hann passera tre. Vi lyckades aldrig, men roligt hade vi!



Jag fick en trevlig souvenir med mig hem som jag hittade i en mysig men trång orientalisk affär - wasabinötter på tjusig burk:



I övrigt:

Det är helt underbart att se en av sina närmsta vänner vara kär och lycklig. Dessutom fick jag erfara hans hänsynsfullhet och omtänksamhet så nog tusan är han mannen för henne.

Varenda gång jag står på balkongen hos Malin, tar jag jättemånga mentala fotografier och önskar att jag inte skulle behöva slita blicken. Rött tegel mot klar stjärnhimmel är i mina ögon helt vansinnigt vackert. Och alla tända fönster.

Det är fridfullt att avsluta helgen med att betrakta världen genom ett bussfönster. Le inombords åt att se föräldrar som åker pulka med sina barn. Och att ögondregla över de kala träden med snirkliga grenar som sträcker sig mot en vit himmel, samtidigt som det ser ut som att de öppnar upp famnen för en kram.

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0