Just my luck


Förra veckan fick jag ett väldigt positivt besked som innebar en femsiffrig summa pengar till mitt konto. Men sedan dess har allting gått åt helvete...

  • Dvd-spelaren spontandog
  • PS2 spontandog (och jag trampade dessutom sönder en SingStar-skiva)
  • Jag blev nollad i bostadskön - 3,5 års köpoäng down the toilet
  • Datorn hade redan börjat göra uppror genom att helt ignorera alla usb-enheters existens
  • Nu: datorn går inte att få igång. Den ger livstecken men kommer inte längre än så.

Murphy's law, någon?
Möjligtvis att all elektronik håller på och konspirerar mot mig.
I vilket fall skulle jag visst inte få ha glädje av mina pengar - de var till för att jag ska kunna ersätta alla numera trasiga prylar.

Kanske borde jag göra som jag brukar och som Johan Glans dessutom förespråkar; jag går och lägger mig och hoppas på att det löser sig under tiden... ;)

Kommentarer
Postat av: ida

Och det är ju så härligt att drömma. Även fast du inte planerar att flytta dit så ger det en fin magkänsla och det är värt så enormt mycket! jag är så glad för din skull, att du numer har ett sådant roligt alternativ! :D



åh ja! jag hittade min låda med mina vykort som jag fått av alla er fina människor när jag hämtade saker från umeå. sådant slänger jag aldrig :) måste kanske skriva om dem i bloggen ikväll, bara för att ni alla ska få se, hur fina ni är :)

kommer ihåg hur den såg ut, hur det var snö vid eifeltornet och du då kom att tänka på mig :) och hur chokladpudding-öppningen hade gått åt skogen för din medresenär, så grädde skvättade :) jag minns det som, kanske inte igår, men som väldigt nyligt :)

jag hoppas hoppas att resor blir av! så svårt att hitta människor som vill åka med en, det är det som är kruxet. men det löser sig, säkert :) annars får jag dra med mamma, inte värre än så :)



nej. jobbar eftermiddag. känns alldeles varm i ansiktet och tung i huvudet. vill soooova. eftersom jag hade e.m idag så tänkte jag ju sova lite längre, ändå till nio! men hade dock glömt bort att slå av mitt vanliga alarm, så klockan ringde 07.15. Så sen när jag somnade om efter det så vara jag död när andra alarmet ringde. Typiskt.



Hoppas att du haft en bra dag. Och du, låt sakerna vara, de kan faktiskt lösa sig efter ett tag. Min gamla mobil slog av sig och ville inte alls vakna igen, men efter någon dag så slogs den på igen. Samma sak när min dator bara blev svart... lät den vara en stund också blev den glad igen :) under kan ske ;)

2010-02-10 @ 19:51:38

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0