Visst känns det som att kärleken får vänta?

Idag blev jag informerad om att de områden i hjärnan som aktiveras vid förälskelse, också aktiveras vid psykos. Det tyckte jag var fantastiskt komiskt. Då hade jag alltså inte så fel när jag yttrade uttrycket: "Jag har aldrig varit kär, bara tillfälligt sinnesförvirrad" ;) Kärlek är för dårar!

Fast hon sa också att när man är kär, aktiveras områden där förnuftet sitter. Det är alltså bara förälskelsen som är blind, inte kärleken.

Den dagen mitt hjärta börjar samarbeta med mitt förnuft, kanske jag börjar tro på det sistnämnda.

För övrigt så återsåg jag en gammal barndomsvän. Vi dansade alltid loss till Magnus Uggla i hennes vardagsrum. Och jag brukade ta hennes lillasyster i armarna och snurra henne runt runt i det enorma rummet. Fina tider!

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0