Sushi & rosévin


Min helg har varit alldeles förträfflig.

Det är inte helt lätt att hitta någon som ställer upp på att gå och äta sushi med en. Det visade sig dock att Packe också uppskattar sådan mat, så vi har planerat att äta sushi i flera månader. Sist lyckades vi pricka in enda dagen i veckan som Kosan har stängt. I fredags skulle vi göra ett nytt försök. Jag skrattade för mig själv när jag körde in till staden, eftersom jag insåg att 1 maj räknades som söndag. Och Kosan är stängt på söndagar. Något jag såhär i efterhand är glad över. För vi letade oss bort mot Modesto och deras mysiga uteservering. Sushin var helt utsökt och uppträdet jätteroligt och trevligt. Vi sprang dessutom på Packes syster och hennes vänner och satte oss med dem. Den uteserveringen ska jag lätt besöka flera gånger - det var helt otroligt trevligt. Dessutom var det väldigt roligt att skratta åt Packes försök att äta med pinnar ;)

När klockan började närma sig nio, fick vi slita oss från den härliga stämningen och bege oss mot Kosmorama. Vi skulle nämligen slå ihjäl lite mer tid genom att titta på Wolverine - en film som var helt i min smak. Rappa kommentarer och rätt sorts action, vill jag påstå. Jag tyckte om Gambit. Håret. Rocken. Superkraften. Så bra.
Sedan körde jag raka vägen hem för att sova. Dels för att jag skulle upp tidigt dagen efter, men dels för att jag var otroligt trött. Jag uppskattar verkligen de nätter jag kan somna och dessutom relativt snabbt. Fast det blir inte mycket filmer sedda för jag somnar fem minuter in i dem ;)

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0