Välkommen, ärade Shaktimatta!


I fredags återlämnade jag spikmattan till Elin, och tackade så hemskt mycket för lånet. Den gjorde sådana underverk för mig att det känns som att hon introducerat mig för min räddning. Skillnaden var enorm.

Idag fick jag hem min alldeles egna och det var inte en dag för tidigt. Den hade verkligen behövts i morse då jag var tillbaka i zombiestadiet. Det spelar ingen roll om jag börjar med en dusch som piskar min rygg med sin värme. Det spelar ingen roll att jag dricker en varm kopp te innan jag går till bussen. Jag får inte igång min blodcirkulation ändå, och det är en stor anledning till att jag jämt är så trött som jag är, att jag fryser konstant och sitter och slumrar till så fort jag sitter ner. Det är där spikmattan gör sina underverk med mig - börjar jag dagen med en kvart på den, sätter den igång blodcirkulationen och förser mig med energi. Vissa morgnar har jag gått upp tidigare för att hinna motionscykla i en kvart och på så sätt bli piggare, men det har dessvärre inte gjort så stor skillnad. Blodet har börjat pumpa saktare igen ganska omgående och tröttheten tagit över mig igen.

Underverk nummer två är att spikmattan får mig att slappna av så pass mycket att jag lyckas somna om kvällarna. Sömnproblemen har haft makten över mig de senaste två-tre åren nu och receptfria sömntabletter har inte hjälpt mig. Jag fastnar i sömnstadie ett och kommer aldrig vidare till djupsömn. Därför känns det också som att jag ligger vaken hela nätterna igenom och vissa gånger har jag säkerligen gjort det. Men lägger jag mig på mattan innan det är läggdags, somnar jag snart.

Så vi kommer sannerligen bli bästisar, spikmattan och jag. Den är så välkommen så, och definitivt värd sitt pris.

Kommentarer
Postat av: Johan Wahlberg

Kan inte nog understryka hur glad jag är för din skull:)) och dessutom är våren på väg och med den Bankens uteservering. Trots att huvudet känns som en ballong så blir jag så glad av detta faktum att du mår så bra och att jag får äran att kalla mig din vän

2009-03-16 @ 19:03:44
URL: http://johanwahlberg.blogspot.com
Postat av: Johan Wahlberg

Tack själv för att du är så underbart givmild och omtänksam och för. Som du så riktigt påpekade så håller jag på att nästan dö här så sjuk är jag:P Nej så farligt är det inte, jag hade förvisso varit hemma från jobb/skola idag om jag haft något sådant. Var dock en sväng och lämnade in en ansökan så jag kanske kan få lite pengar även nästa månad:) Jag mår hellre som jag gör nu än att ha en sekund av magsmärtor jag vet att du får med tanke på IBS så jag klagar inte väldigt mycket men visst är det rätt så besvärligt, speciellt när man ska sova att inte kunna andas genom näsan. Knarkar halstabletter fortfarande för det ärnog det som ärmest irriterande, 10 minuter i telefon med Matte idag och det kändes som jag verkligen hostade upp lungorna. De var seriöst mycket smärtsamt ska jag säga. Jag blir inte heller så ofta just VÄLDIGT förkyld kan gå ett par år imellan. Jag får väl ta mig ut och köpa lite whiskey imorgon så blir jag snart kry igen:)

2009-03-16 @ 20:27:54
URL: http://johanwahlberg.blogspot.com
Postat av: Johan Wahlberg

Ja dagarna kan man genomlida (oftast) men får man inte sin sömn så är det inte alls bra. Det är ju trots allt då kroppen ska återhämta sig och när jag får feber (som nu) så får jag direkt nästan 40 grader. Vet inte varför men så är det:/ Måste hur som helst kömpa alvedon(eller liknande) emot febern imorgon för jag såg att jag inte hade något hemma.



Whiskey är alltid värt att prova:) Men so du säger varma drycker generellt är bra så det har blivit mycket Kaffe och silverte idag kan jag säga. Jasså du gillar inte honung en "smält" i varm dryck, de gör ju jag men har aldrig det hemma.



Japp jag ska ligga här i sängen och svettas vidare och kanske få lite sömn också förhoppningsvis, önskar dig en god natts sömn och en underbar dag imorgon. Sov gott min underbara vän:)

2009-03-16 @ 22:20:25
URL: http://johanwahlberg.blogspot.com
Postat av: Johan Wahlberg

Herr Wahlberg mår just nu ganska okej men ska ut strax och handla så får se hur det blir senare idag. Det ser ut att vara riktigt vackert väder så humöret verkar kunna hållas uppe:))



Hur står det till med Fröken Roth?;)

2009-03-17 @ 09:34:52
URL: http://johanwahlberg.blogspot.com
Postat av: Johan Wahlberg

Rätt håll, de är väl snarare så att det håller sig stabilt. Förkylningen och hostan är densamma. Febern håller sig i shack just nu. Jag har sällan en jämn feber utan får KRAFTIGA febertoppar runt 40:/ och det är febern som får mig helt utslagen, annars kämpar jag emot ganska bra och just idag MÅSTE jag handla annars hade jag nog avvaktat. Så svaret på din fråga är att det inte går åt något håll vad de verkar idag, men det är iaf inte sämre:))



Jag blir så varm i hjärtat av att höra hur bra du mår, och det är en underbar värme;) Kan kanske vara värt att testa spikmatta ändå:)

2009-03-17 @ 09:50:53
URL: http://johanwahlberg.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Hej, hittade dig genom bloggsök då jag sökte på shaktimatta.. Har precis klickat hem en egen, hoppas på att den kan hjälpa mig också:)

2009-04-08 @ 10:11:56
URL: http://ceciliasdrommar.blogg.se/

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0