I've always been told, you will never grow old


Jag har aldrig, på en och samma kväll, haft behovet av att uttrycka hur gammal jag faktiskt är. Å andra sidan hade det inte så stor effekt. När sängen kallade blev jag följd hem av en 15-åring och en 19-åring. Haha. Hahaha.

First things first: det var dags för 9b-träff - vilket innebär att några av tjejerna från grundskoleklassen återförenas. Jag anlände hos Sofi först och även om jag var väl medveten om vart hon flyttat, smög nervositeten på i sista sekund. Jag hade trots allt aldrig varit där och med tanke på hur förvirrad jag är, hade jag inte blivit förvånad om en 80-årig gubbe öppnat och förklarat att jag kommit fel ;) Men rätt kom jag och huset var jättemysigt. Det bjöds på otroligt god mat så jag trotsade rädslan och tog två gånger. I min värld är det sannerligen ett tecken på att någonting är gott ;) Sedan följde lite roliga lekar/tävlingar. Jag och Jojo var i samma lag och duktigt vassa - detta till trots förlorade vi. Kvällen var verkligen jättetrevlig. Vi spelade lite neger & president, vilket var nostalgi på hög nivå eftersom vi spelade det varje rast på högstadiet. Vi pratade om kärlek - vi var trots allt tre som har fast förhållande och två bittra singlar ;) Jag vill inte men jag är ändå hoppfull. Det är en ganska rolig blandning. Min empatiska förmåga fick mig att tänka mig in i hur vackert det faktiskt kan vara.

Så småningom var det dags att runda av kvällen, och då cyklade jag inom Roine eftersom Tjombi & resten av bowlarna firade en seger där. Jag är sannerligen glad att jag svängde inom, av flera skäl. Bland annat fick jag faktiskt driva lite med Jönsa för att han stack hem förra helgen och blev bakfull istället för att följa med ut ;) Och ja... det var sannerligen en intressant kväll. Jag fick i alla fall sagt att Sara inspirerar mig till att vara ordentligt rak och ärlig mot människor i min närhet som jag annars trippar på tå runt. Jag är så diplomatisk man kan bli, men någon måtta får det minsann vara. Även där hade jag jätteroligt så jag kröp till kojs bra mycket senare än jag hade tänkt. Det var fint att träffa så många härliga människor på en och samma kväll.



Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0