Thank you, India


Nu har jag legat på spikmatta den senaste halvtimmen.

Jag får ju säga att den gett ett gott första intryck - jag tror nämligen att jag aldrig känt mig så totalt avslappnad i hela mitt liv. Slumrade till ett par gånger gjorde jag också ;)

Just nu är jag röd och öm på ryggen men det kommer inte att hindra mig från att lägga mig på den igen när det är dags att sova.

Det allra bästa måste nog vara att smärtan i ryggen släppte. Jag har så mycket problem med min rygg att jag ibland vaknar om morgnar och har jätteont hur jag än ligger - därmed är det omöjligt att somna om.

Det här verkar med andra ord lovande!

Kommentarer
Postat av: Johan Wahlberg

Hur många tänker hur dem beter sig på krogen skadar inte bara dem själva utan även sitt köns "ryckte"? Nu har jag ett exempel på raka motsatten men du minns kanske den tjejen som satte sig på huk vid mig i lördags och pratade(hon hade även sin pojkvän med). Hon var tydligen Personlig assistent och den personen var absolut inte villig att gå ut på krogen eller (enligt henne) göra något skoj alls. Så hon var så enormt glad att se mig där och så tyckte hon tydligen jag skiljde ut mig från Mattias också som hon tydligen jämförde med. Anledningen till att jag tog upp detta är ju för att självklart så fungerar samma sak åt andra (negativa) hållet också, om hur folk uppfattar varandra.



Håller helt klart med att "pressen" för att man VET att man måste sova nu och sover man inte sina vissa antal timmar så drabbar det hela nästa dag. Närman då tänker på de är de ju helt omöjligt att somna. Vi lägger vårt hopp till spikmattan att den ger dig avslappning som kommer att hjälpa dig på många olika vis.



Jag förstår absolut att du inte klarar av att vara den som håller mig i handen men att bara tänka på att de kunde vara du och att du skulle vilja (om det var i en annan miljö än sjukhus)ger mig styrka också och visst har jag fått lära mig att göra dessa saker själv sedan jag var 13-14 år och de går ganska bra, men ibland är man inte så "stor" när man ligger där:/



Vi är rörande överrens väldigt ofta men ofta blir de också uppsatser vi skriver till varandra?? men vad skulle Gabbi göra annars;P

2009-03-10 @ 06:36:32
URL: http://johanwahlberg.blogspot.com
Postat av: sara

härligt .. jag har me prövat en spikmatta kan ju säja att det var assaskönt för min kropp.. säjer bara det att det va tur att man inte skulle ta på sej bikin sen...heheh

2009-03-10 @ 08:46:40
URL: http://angeleyes.blogg.se/
Postat av: Emelie

va bra att spikmattan funkade=)

2009-03-10 @ 11:30:18
URL: http://almostunreal.webblogg.se/
Postat av: Emelie

man blir så frustrerad om man inte kan sova o sen blir man galen hehe...

men jag har förstått lite att du inte tycker om att gå till doktorn men du kanske ska göra de. för de låter ju inte bra att du inte kan sova på nätterna...

men visst sjukvården nu för tiden suger som bara den men ibland kan den funka hehe.. man får inte ge upp så lätt som sjukvården gör.. hittar de inget fel så finns de inget fel för dom.. de e så fel men jag fattar inte varför de gör som de gör i dessa fall.. men man kan endast hoppas på att den nån gång i framtiden blir bättre...



var kan man köpa sig en spikmatta?

2009-03-10 @ 11:43:26
URL: http://almostunreal.webblogg.se/
Postat av: Emelie

jag såg en sån matta på Böcker och Ting idag.. de hade den i sitt skyltfönster ska in o kolla vad de tar de me=)

allt för ryggen så att säga...



men om du inte vill beställa tid så kan du alltid gå in på http://www.1177.se/ eller så kan du ringa 1177 så kommer du till sjukvårdsupplysningen. alltid en start så att säga o då behöver du inte träffa nån utan bara fråga hur du ska göra men jag har för mig att de kan ta tid att läka när de kommer till ögonbryn..

sen jag började plugga till undersköterska har de mer o mer bärjat ta mig på allvar för de märker att man kan mer än vanligt så att säga men jag minns hur de va när de skulle ta blodprov o de trodde inte alls på mig när jag sa att jag 8 gånger av 10 svimmade.. men de lärde sig den läxan allt för att man e piercad o tatuerad...

men jag hoppas du kan få lite hjälp antingen på internetsidan eller om du ringer dom. de brukar vara mkt trevliga när man ringer dom=)

2009-03-10 @ 16:52:05
URL: http://almostunreal.webblogg.se/
Postat av: Veronica

Tack så jätte mkt !

Hur tycker du spikmatten hjälper ?



själv har man börjat gå hos naparpat, nu tar man till allt. Trots jag tror huvudvärke har samband med hjärtat men min läkare säger nej. Man känner sig en aning maktlös här ute i denna lilla jävla värld när man inte vill annat än bli hlt frisk.



Livet är jävulsk orättvisst.

2009-03-10 @ 17:23:20
Postat av: Johan Wahlberg

Nej det är inte bara du och det är jag glad över att andra också ser som inte vet så mycket som du vet. SOm du skriver sist, vi har ett stort utbyte av varandra helt enkelt.



Du får skylla på spikmattan, de skulle jag gjort:P Du får ju testa att ligga på spikmattan en helnatt, jisse vad avslappnad du skulle bli då:P..Nej skämtåsido deär nog ingen bra ide. Har du inte kvar kontrollnummret menar du?



Är det här du ställt frågan: sjukvardsradgivningen/" rel="nofollow">http://www.1177.se/fragasjukvardsradgivningen/



Efter så lång tid ska du absolut vara besvärsfri, känseln ska vara tillbaka, svullnaden borta och naturligtvis ingen smärta.



Jasså du har vågar ringa,men då är det klart att du vågar igen:)

2009-03-10 @ 17:40:50
URL: http://johanwahlberg.blogspot.com
Postat av: Gabbi

Ja ibland är vissa dagar sådana, man får då nöja sig med bra musik och repriserna på Greys haha.

Ja den här c-uppsatsen gnagar hål i huvudet, tydligen har de gått ut med strikta direktiv att man inte fick vara tre, för S-E sa att ingen som tidigare hade varit tre hade lyckats. Men jag tror det ska gå ändå :) Hopefully

Du skulle skriv amed Åsa?



spikmatta:O det lär spännande, inte för att jag har problem med ryggen, peppar peppar men det lät spännande. Hur länge måste man ligga där för att det ska ha effekt, eller hur ofta rättare sagt måste man använda den?



2009-03-10 @ 18:24:48
Postat av: Emelie

ha ha oki=)

vilka bra tips man kan ge då=)... men tycker nog du ska ringa dom o kolla bara.. de kan ta långt tid att läka men även kort tid.. svårt att säga de beror helt på hur de tog o sånna saker. men jag hoppas på att du slipper smärtan sen för sånt e ju aldrig skoj..

o se till om du nu mejlar dom att sprara kontrollnummret=)

2009-03-10 @ 20:41:17
URL: http://almostunreal.webblogg.se/

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0