Lukten av sommargrus


Nu vill jag ha vår. Helst redan imorgon.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Ahhhh Picasa har jag med på datorn :), skit bra pogram men har aldrig pallat att använda det :). Slö som man é.

Nu har jag börjat att få fint i hemmet :). Då blir det roligare att ha lite förfester här sen :). Tjoohoo :P

2009-03-05 @ 01:08:45
URL: http://playbunnh.blogg.se/
Postat av: Emelie

Det blir inte nu på lördag iallafall :). Och inte nästa heller för då ska jag ev till Malmö. Men nästa efter det kanske :)?

ja det e skitlätt att använda, kanonbra.

2009-03-05 @ 02:19:41
URL: http://playbunnh.blogg.se/
Postat av: sara

ah vår härligt ..längtar

2009-03-05 @ 08:18:08
URL: http://angeleyes.blogg.se/
Postat av: Johan Wahlberg

Men han har fel fel fel fel och åter FEL. Jag förstår att du tog åt dig efter att ha kännt en HELT annan känsla för vad du gjorde(och den känslan delar jag med dig) En lördag är alltid en lördag, bättre än inget alls. Man får försöka(fast jag vet att det är svårt) att se de framsteg man faktiskt gör även om dem är väldigt små så har dem enorm betydelse för helheten.



Äsch då, jag måste också vara smålänning så snål jag är(mot mig själv);) någon procent iaf:)

2009-03-05 @ 10:07:13
URL: http://johanwahlberg.blogspot.com
Postat av: Johan Wahlberg

Om andra har en uppfattning än den du själva sa så har DOM fel(men de visste du) Du har bra koll på vem du är och hur du vill att andra ska uppfatta dig. Sedan är det andras fördomar som tyvärr spelar in som vi så många gånger pratat om("dum blondin" och annat trams) Jag är smärtsamt medvetet hur bräcklig du är och det går inte en sekund utan att jag tänker på just det, MEN också dina framsteg som jag får ta del av i bloggen och när vi pratar/träffas du och jag. Jag vet att du är bräcklig men jag vill poängtera(lyfta fram) de som är bra hos dig och de som (vissa) andra inte ser tyvärr, istället. Jag hoppas verkligen inte att du tycker/känner att jag tar det lätt på detta som vi nu pratar om(och allt annat liknande) Jag vill bara lägga min tonvikt på allt BRA och alla framsteg du gör(med grundtanken att du är bräcklig)Blev detta väldigt flummigt eller förstår du?:)



Okej ja jag är ekonomisk(låter betydligt bättre);)Jeans ska man köpa lite dyrare av ibland för det är faktiskt bättre kvalitet oftast på de lite dyrare. Så om man skulle se på att man köper flera par lite "sämre" byxor istället för ett par riktigt bra kvaltet så blir nog pengarna till slut nästan densamma.

2009-03-05 @ 12:51:41
URL: http://johanwahlberg.blogspot.com
Postat av: Johan Wahlberg

Vad skönt att höra, För jag har själv tyckt när jag läser de jag skrivit att jag nästan noncalerat de du skrivit och bara fokuserat på de positiva. Jaja en blandning har de säkert varit och det är ju bäst:)Nu vet jag ju som du vet ingenting om Sara och den anledningen som du nämner men rent generellt visst är det mycket knäckande, riktigt(sann) vänskap handlar om att vara där för någon annan i vått och torrt. Mest när vinden blåser som mest.



KLart det är mycket knäckande att bli dömd utefrån andras fördomar och (van)föreställningar om verkligehet men man(vi) får intala oss att det handlar mer om personen själv än om oss. Här ska du rakt inte sjunkas ner i något hål de accepterar jag inte:) Är man inte medvetet om sina "svagheter" så kan man inte vända dem till styrkor så visst är dte bäst att vara medvetet om de mesta:)



Jag har ju inte den erfarenheten om skor då;P, jag kan ju utan problem ha ett par för 99:- som håller i många år. HAde de inte varit för att "man ska byta ut" sina skor då och då(enligt andra) så hade jag nog haft kvar skor än som jag köpte för en PIIIP massa år sedan:D

2009-03-05 @ 13:29:11
URL: http://johanwahlberg.blogspot.com
Postat av: Johan Wahlberg

Förståelse samtidigt som jag peppar dig?:) kan ju knappast bli bättre:P (sa han blygsamt) Jag ville inte ha sagt att hon på något sätt skulle vara en dålig vän för det vet jag ju att hon inte är och den orsaken vet jag ju inget om heller. Ja nu resonerar jag om saker jag inte vet nått om så jag lämnar det för nu:)



Det är nog en av de allra största "wake up call" jag fått lära mig att vara "trygg i mig" själv. Eller ja så väldigt trygg i mig själv kanske jag inte är(men betydligt mer än för bara något år sedan) utan att mer strunta i vad folk tror, vill dem inte ta reda på sanningen så är det deras problem och inte mitt. Så länge jag vet sanningen så försöker jag vara lugn och trygg i det.



Nu kanske detta kommer låta extremt löjligt och egoistiskt(dumt). Men jag tänkte på de här med komplimanger. Visst har jag svårt att ta tillmig komplimanger MEN jag börjar tänka såhär att är det flera som säger en sak (tex att jag är snäll) Då jag som du delar känslan av att vara obetydlig och värdelös fick de mig att tänka till att några faktiskt tycker anorlunda och att dem tog sig tid att säga det till "lilla mig", kanske kanske att det kan vara sant, iaf ligga en LITEN sanningen i det. Det har iaf hjälpt mig enormyt mycket med att förstå att jag är en hyffsat bra kille(absolut inte så mycket som vissa säger men hyffsat bra iaf)



Jag var bara tvungen att retas lite med dig, man får inte lägga upp bollen på straffpunkten och lämna målet öppet:D

2009-03-05 @ 15:46:26
URL: http://johanwahlberg.blogspot.com
Postat av: Johan Wahlberg

Nu fattar jag ingen ting alltså vadå missuppfatta?? leker dum blondin. Ja man ska vara försiktig med vad man skriver för att andra kan lätt missuppfatta(man vet ju bara själv hur lätt det är med missuppfattningar)



Så länge man trivs själv och kan stå upp för vem man äroch sina handlingar ska man ha huvudet högt, med all rätt självklart du också.



Stal min plats? den formuleringen gillade jag:D Vet inte hur länge han hade suttit där när jag kom men jag fick en känsla av att han blev väldigt förvånad när jag helt ogenerat satte mig där och de visade sig att du och jag "hade sällskap". Baktanken är nog så enkel i de flesta fallen att dem vill ha sex (men de kanske är en fördom jag har?) Visst vill man höra en kompliman som handlar om ens inre mer än om sitt yttre, de betyder ju mer. Fast de har vi pratat om tidigare om jag inte minns fel.



Ja lite börjar det sjunka in att jag är en ganska bra kille som har sidor som uppskattas av andra. Det var en MYCKET fin komplimang ja till och med två stycken att jag är en del i att du inte blivit en manshatare och att jag blir könlös jag förstår precis vad du mena, tror jag får jag väl gardera mig med:P Med tanke på att du använder ordet manshatare och jag är ju man/kille(iaf sist jag kollade):D så blir det ett litet försvar att jag är könlös och blir "bara" en person och det är ju som jag säger själv de som alla först och främst är personer/människor...SEDAN delas man in i man/kvinna. Jag är inte förvånad att han är från Göteborg heller:)



Nu pratade vi ju om fötterna och är de något jag har(och vill ha) "självdistans" till så är det mina "okänsliga" fötter;P

2009-03-05 @ 16:48:02
URL: http://johanwahlberg.blogspot.com
Postat av: ida

men vad tusan.. ni har ju sommar! oooh så härligt! :D

tänkte ha lite idatid idag. ha mysigt i soffan med datorn i famnen och v för vendetta på tv, och lite godis och en loka citron brevid. och visst, jag sitter här med allt detta, men jag myser inte. först och främst så glömmer jag ständigt bort, jag gillar inte att vara i huset själv, jag känner mig inte trygg. känns alltid som att det finns något annat här, och jag är smått orolig hela tiden, att se något eller höra något som jag kan förvrida. dessutom så känner jag mig stressar över att jag börjar tio imorgon redan, tänk vilka vanedjur vi är. jag har börjat jobba vid halv två varje dag och nu ska jag börja tio... okey, det hade varit lugnt om jag inte slutat nio idag. men imorgon är det jobb till elva, MEN på lördag börjar jag först 18.00 :D



annars är jag mest trött, och kan inte tänka. ska krypa ner längre i soffan och kanske somna till v för vendetta. hoppas jag.

kanske te vore gott...



jag hoppar att du har det bra ikväll. höll på att skriva "en bra fredag" för mitt huvud tror att det är fredag idag.



annars rullar mitt liv på. vet inte vad jag ska säga mer än det, inget nytt under solen :)

vi får pratas vid här snart. var inte rädd att ringa min vackra, när du känner att vi är långt borta. också lovar jag att ringa när jag känner så :)

2009-03-05 @ 22:20:39

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0