"Jag är inte full för jag har pollenallergi!"


Ibland glömmer jag bort vårens baksidor. De senaste dagarna har jag dock blivit påmind - nästäppa, kliande hals, fuktiga ögon och nysningar. Hej, pollenallergi!

Så fort jag börjat känna mig som människa igen, har jag ett telefonsamtal inplanerat med Ida. Vill inte direkt sitta och snörvla i hennes öra ;)

Sen måste jag bara få följande sagt:
Jag kommer aldrig någonsin acceptera att mensvärk är något naturligt. Ska vi tala evolutionslära en stund är det faktiskt så att artens överlevnad bygger på fortplantning. Hur är det då naturligt att behöva genomlida en sådan smärta som får en att vilja slita ut livmodern? Skulle skaparberättelsen mot förmodan vara sann, önskar jag Gud ett blixtnedslag i arslet. Amen.

Kommentarer
Postat av: Malin

Pollen är FÖRJÄVLIGT! :/

2009-03-21 @ 16:15:48
Postat av: Veronica

Mensvärk suger, man har det ofta men man kan aldrig fatta det ändå när man väll får det..

2009-03-21 @ 17:24:24
URL: http://lizardqueen.blogg.se/

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0