Kristianstadsdagarna


Värmeböljan tömmer mig på energi, suger musten ur mig. Fredagen var att bli försenad på grund av ösregn och lyssna på åskknallar. Att förfesta i en högljudd lägenhet där folk fascinerades av Norrlands Guld-älgen. "Blir den röd om man värmer den i mikron?" Och min felhörning på midsommar kommer jag få äta upp länge. Fast det är bara roligt.

Lite ölhäng på O'Learys innan det var dags att bli ett med folkmassorna på Stora Torg och dess ölservering. Efter en karusell och en bussresa tog jag av mig skorna och sprang. Jag tycker nämligen inte om när saker tar tid. Hem till tryggheten. Känna vind i håret en ljummen sommarnatt. Det var fint. Lämnade blodspår i hallen och vaknade med en bultande tå.

Lördag och fint besked. Det finns ingen som kramar mig så hårt och hjärtligt som Malin. Och det finns ingenting som jag inte skulle kunna berätta för henne. På Ko-san åt vi våra personliga favoriter men min mage stretade emot. Men ändå. Egentligen tror jag att det enda rätta är att äta sushi minst en gång i veckan. Jag älskar. Sedan öl på balkongen medan vackra moln susade förbi. Sockervaddsmoln. Prata om auktoritetsproblem och silent treatment. Om att inte släppa taget men ändå kunna få en distans. Om hur känslor som inte vårdas ändå stannar kvar. En eld som inte får ved men som ändå inte slocknar. Hur tid ibland faktiskt inte påverkar. Kanske är det bara minnena som bleknar?





Öltält och hiphop. Sittdansa, skratta och se elever från praktiken. Se Malin skratta hutlöst när jag framförde ett substitut för smeknamnet "Rot(h)vältan" som hon gav mig. Rothfyllning, såklart. Se ett välbekant ansikte när folkmassorna delade sig. Söta Anton. En dag ska jag också hoppa fallskärm. Danssug men Bankens vakter höll hårt på sin 20-årsgräns. Träffa härlige Johan som hastigast. Gå till ett ställe jag inte varit på sedan jag tog studenten - T-baren. Jag tycker om deras stora balkong men tappar alltid bort mitt lokalsinne där inne. Har mest dåliga associationer om svartsjukedraman. Men vi dansade och satt i mjuka soffor. Följde Malin hem och tänkte stanna där i väntan på nattbussen tills Anton ringde tillbaka mig till Stora Torg.

Igår slog jag nog personligt rekord i magsmärta. Skovet har nått sin topp när man inte ens kan dricka vatten utan att uppleva fruktansvärd smärta. Spank you very much. Men det som är bra kompenserar alltid för det dåliga. För jag hittade tillbaka lite till 2008.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Ser väldigt mysigt ut. Nu skall vi dra till hultsfred opm 2 timmar :) wiie.

Stor kram

2009-07-06 @ 12:05:41

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0