It's a beautiful day - don't let it get away


Idag har jag lekat på ett täcke på gräsmattan iklädd bikini i 30-gradig hetta och läst ut en jättebra bok. Jag blir så lycklig. Det har verkligen inte varit såhär fint om sommaren sedan 2006.


Igår låg jag och mamma på samma täcke och pratade om min framtida flytt som inte längre känns så avlägsen. Jag har verkligen börjat längta, för nu känns det inom räckhåll. I den mån det fungerar, ska Sesam följa med mig. För det handlar inte bara om min egoism. Han är nämligen (minst) lika fäst vid mig som jag är vid honom. Men trivs han inte, får han naturligtvis stanna i Tollarp, även om mitt hjärta kommer förvandlas till ett blödande sår som aldrig koagulerar. Hans behov före mina.

Livet leker. Imorgon kväll ska jag och Malin picknicka i Tivoliparken och torsdagen därpå kommer Sara till sina hemtrakter. På lördagen får jag se Bob hund på Tivolirock. För att inte tala om att Kristianstadsdagarna drar igång nu på fredag. Det innebär tillgång till karuseller, langos och öltält. Fantastiskt!

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0