Det är så tråkigt och trist utan dig


Kanske kommer känslan av att bli vald endast för att bli bortkastad alltid att spöka. Vissa saker försvinner aldrig. Då gäller det att försöka ge rädslan så litet spelrum som möjligt.

Självupptagna, egoistiska och icke givmilda människor borde inte skaffa barn. Det gäller även känslokalla människor. Och i ärlighetens namn - om man är funtad så, varför vill man ens ha barn? I don't get it.





Sitter och sjunger för min katt för han spinner av min röst. Tokkärlek. Kärleken är inte bara blind, den är döv också ;)

Jag älskar när han ligger bredvid mig så att jag kan borra ner mitt ansikte i hans mjuka päls precis när jag vill.

"- Det är inte så lätt som du får det att låta. För mig är ett djur inte bara ett djur. Du kan inte ersätta en människa med en annan, likadant är det med honom. Han betyder mer för mig än vad människor gör".


Don't look for love in hollow hearts och leta inte efter förståelse hos intelligensvakuum.





"- Med dig känner jag mig i princip normal.
- Det är ju för att jag är mer freak än vad du är"

"- Jag har väl inte skrämt iväg dig nu?
- Nej. Då hade jag varit borta för längesen. Och du ska vara stolt, för jag är lättskrämd"



När man har satsat och förlorat är det svårt att våga ge sig in i spelet igen. Men det finns faktiskt spel du förlorar enbart genom att inte delta.

Tiden rinner utan att jag märker det.
Jag sover inte, men jag är aldrig vaken heller.

När man vet att en person ändå inte kommer att förstå, orkar man oftast inte ens förklara.
Ibland finns det människor som förstår ändå.


"- Du är ju en riktig kelgris!
- Egentligen är jag det, men det är en sida jag sällan visar"



Kommentarer
Postat av: Malin

Jag vet inte varför, men det känns bra att veta dina tankar sådär. Och att jag är en av dem som förstår. Imorgon får vi prata om det här :)

2009-07-30 @ 23:54:51
Postat av: Calle

Källare som brukar vara det bästaste som finns på sommarhalvåret, just pga att dom är så härligt svala...men inte överallt då :P.

Mår minsann illa om jag inte får sömn i kroppen...



Jo, men mitt lilla huvud hänger inte med i textfraserna numera, så nu blir det mesta flummigt som jag läser. Men visst var det roligare förr :).

Gamla ord har försvunnit, men tydligen har någon som sparade ;). Får man kika o le :)? Dra till med något nytt då!

Mina ord? Det var någon söt liten bobhund-fjant som stal dom när hon drog :P

2009-07-31 @ 00:19:09
Postat av: Anonym

Jag som tycker det har varit rätt tråkigt väder dom senaste veckorna. Regn eller mulet, inte tillräckligt med sol iaf. Kan vara för att man lyckas träffa semestern just dessa veckorna :P. Brukar väll vara så...



Lunarstorm?! Det är väll inget att lita på :P. Tror ändå bara internet är en myt :P

Även om vissa saker där finns kvar, så har för mycket försvunnit därifrån.

Det var ju det jag menade, inspirationen blev snodd...eller bara tillfångatagen i en sval källare...den kanske finns där någonstans, men glömt hur man letar.

Nu börjar det droppa på taket :(

2009-07-31 @ 14:04:51
Postat av: ida

Huh, hela jag är en knut. Dem som brukar massera mig har slutat att räkna, och de är sant. Jag överdriver faktiskt inte. Eller egentligen så spelar det inte någon roll ifall de gör det heller, för saken är att mina största knutar på axlarna är ca 5cm. De känns.

Sen har jag tur som inte ha så många andra åkommor, men axlarna och nacken tynger mig enormt. Och det är därifrån, eller nacken, som mina käkgrejs kommer ifrån. Punkterna går ju från axlarna till nacken och därifrån ut till huvud och käkar, så det är ju inte så konstigt. Bara jävligt jobbigt.



Låter mycket bra det där. Ska skriva på din mail sen så jag kan vara lite mer öppen och rakt på, alla ska ju inte kunna läsa allt ;)

Men jag är glad för din skull, och jag hoppas så att det håller i sig. Och att ni båda får dansa hemåt ikväll ;)



Ja, mamma är på väg därifrån. Svårt att få lägenhet bara. Tyvärr. Så det är tungt emellanåt, att se sin mamma ledsen. Men som sagt, det drar inte ner Mig. Och jag är så glad över det.

Och du är så fin. Jag får alltid så fina ord av dig. Du ska veta att du har hjälp mig en massa, och du är så klok. Jag önskar bara att vi bodde närmare varandra, så att vi kunde dela vardagen på ett annat sätt. Fasen. Jag som ville hälsa på dig under sommaren, bläpp. Men nästa sommar ska jag ligga vid havet med dig :)

Och du är verkligen det, det viktigaste för dig. Du ska dras med dig själv resten av ditt liv, se till att du gör det som är bäst för dig. Om det så bara är för en kväll ;)



Huj, jag behöver komma hem till Umeå. Jag är i en sådan där period då jag känner mig flirtig och det går ju inte ihop med att ha en pojkvän. Helst inte en som är 50 mil bort. Det hade varit så roligt att bara kunna flirta vilt. Känns som att det var längesedan nu :) Men Lisa är singel och jag och Nina har sagt att vi ska hitta en karl åt henne, så trots att vi inte får flirta själv, så får vi titta lite extra ;)



Jag hoppas att du också får en underbar kväll med Malin. Hälsa och skratta :)



Och du: dina långa uppsatser/mail gör min dag, så låt dem komma :)



2009-07-31 @ 14:19:03

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0