Fire water burn


Nu till fredagen.

Mitt stora rum och min eldstad hade gjort succé sist jag bjöd hit folk, så det var dags att ha superfredag hemma hos mig igen. Äntligen har jag en anledning till att städa igen ;) Det är ju trots allt anledningen till att lägenheten var så städad sista halvåret jag bodde i den - jag hade fest varenda helg. För mig finns det inget som är mer motiverande att städa till, än gäster.

Malin, Kelly och Packe anlände inte en sekund för tidigt - jag hade hunnit bli rastlös och allt ;) Jag hade bett Packe att ta med ved om han hade möjligheten, han är trots allt gammal scout. Min egen ved tog nämligen slut sist vi eldade. Han tog inte bara med ved, han tog med ett helt träd! (Det är förbaskat roligt att överdriva) Det fick också sina konsekvenser. Brasan blev för stor och för kraftig - rummet rökfylldes, det osade i hela huset och brandvarnaren fick liv. Den fungerar för bra. Men det gick bra ändå, och så småningom kunde det grillas marshmallows. Det luktar dock fortfarande rök här inne ;)

I övrigt utmanade Malin mig i Guitar Hero. Jag hade verkligen inte fingrarna med mig, så jag hade ingen chans. Min klumpighet förföljer mig i de flesta aktiviteter. Packe imponerade, med tanke att han inte var särskilt introducerad till spelet.

Naturligtvis tittade vi på Let's dance också. Och lyssnade på musik och hade allmänt trevligt =) Fast det är svårt att känna frihet när resten av husets medlemmar också är på hemmaplan. Men vi hade trots allt ett helt bautarum för oss själva ;)










Kommentarer
Postat av: gabbi

vad mysigt det ser ut! :D jag har lovat mig själv att införskaffa mig guitar hero med, men det är typ slut överallt till ps2 :( utgång i helgen eller

2009-02-12 @ 13:16:24
Postat av: Johan Wahlberg

Det är väl kanske där som med ätstörningen, en del klarar av att ha en hälosam relation medans andra inte klarar av de. De två nyktra alkoholister jag har i min "närhet" är ju mamma och min ena morbror och för dem är det så att dem absolut inte kan dricka någon alkohol. För mamma var det så i början att hon inte ens kunde se än mindre dricka äpplejuice för att de påminde för mycket om hennes vin som hon pimplade i sig i mängder.



Yes please let me know, because I am longing for your company, dear hugs and..well, you:)



Just när det gäller pengar så vågar jag inte fråga min familj, aldrig vågat. När vi hamnade i samma kris med hyran så var det alltid hennes föräldrar som tillfrågades.



Vet naturligtvis hur svårt det är för oss att be om hjälp men tänk på allt DU vinner på att flytta. Skriv upp allt positivt och allt negativt så tror jag du kommer komma fram till att det positiva väger över. Som sagt jag VET hur enormt svårt det är, men man får försöka se på vad DU vinner på sikt.



Då ska du absolut ta tillvara denna självdiciplin och fortsätta läsa anteckningar(och inte böcker;))



Jag sitter och tittar över min ekonomi och en massa papper som ska skickas hit och dit:/ Har lagt in lite tvätt som inte blev torr igår också. Funderar på om jag vågar mig ut en sväng sedan för att få lite frisk luft

2009-02-12 @ 14:01:31
URL: http://johanwahlberg.blogspot.com
Postat av: gabbi

aha ja dom sa i alla spelbutiker jag varit inne i att det skulle komma nu i feb. så det är väl bara att vänta :) nja jag ska faktiskt inte ut imorn, möjligtvis på lördag, är bjuden på både hemma fest och en en annan fest och dom ska ut. Men givetvis är yellow mike väldans lockande.. så kanske, kan få till båda festerna till o med. Otur att den ena är i djurröd o den andra i åhus... haha

2009-02-12 @ 14:04:34
Postat av: Emelie

Bah, för att jag såg de bilderna blev jag sugen på chips o chilinötter :).

Jag lånade Lindas vågtång, ville pröva nåt nytt med håret. Jag liknade lite en Brasilianare hehe.

Får se vilken film jag ska se på Lördag, kanske en skräckfilm haha, gillar inte romantiska filmer så mycket. Om det inte e disneyfilmer.

Jag ska hjälpa mamma i Horna när jag mår lite bättre så att vi har chans att "leka" den 21a :). För nu känner jag att jag börjar få tillbaka den "längtan" jag alltid hade till Lördagar. Och min hjärna planerar kläder, smink osv som det alltid var innan :). Så nu jävlar - FEST! haha

2009-02-12 @ 15:14:03
URL: http://playbunnh.blogg.se/
Postat av: Johan Wahlberg

Ja självklart är det många faktorer och hur man är som person och hur ens släkt haft det med missbruk, en viss risk för att det går från generation till generation finns.



Så var det för henne i början men inte längre, nu kan man dricka en öl i hennes närhet(vin vet jag faktiskt inte) Till sommaren(juni) blir det sju år som hon varit nykter. Hon har druckit sedan innan jag föddes men hur länge innan vet jag faktiskt inte.



Påminner hans mamma om någon håller upp en spegel säg samma sak till denna personen som du skrev nyss:)



Ja det är mycket att tänka på, inte minst de bekväma som är när man bor hemma och absolut de ekonomiska. Relationen till din mamma kommer nog att förändras hur du än gör när du än flyttar. Men det beöver ju inte betyda att det är väldigt negativt utan kommer att vara en bra relation fortfarande. Ja nu vet jag ju inte så mycket om just den relationen förvisso. Din pappa och din bror är jag övertygad om att hade det bara varit för dem så hade du varit utflyttad igår:)Vem som hade katten innan och hur den kom till dig/er vet jag inget om men oavsett så tycker ju jag (såhär utefrån sett) att din pappa borde se att när du flyttar att det borde vara trevligt med sällskapet som katten ger. Ömhet och omtänksamhet vet jag ju tyvärr har varit mer eller mindre obefintligt inom familjen till/mot dig men det känns ju lite löjligt att göra så stor sak från din familj om katten. Du flyttar med stor säkerhet ensam den dagen du flyttar och dem har kvar varandra. Det finns massor som du säger att tänka på om/när du ska flytta, tyvärr tyvärr är ju ekonomin den viktigaste och jobb(för att det i alla fall ska kunna gå runt)



Med ditt ögonbryn så borde du ju gå till läkaren igen, det förstår du själv också men jag kan inte försvara det för jag skulle nog inte heller gå till läkaren om det inte störde mig otroligt mycket.



Korkad handledare och den(det:p) ska jobba med människor. Det där ögonbrynet har vållat dig mycket lidande både fysiskt och psykiskt och skulle jag bara kunna så skulle jag med gläjde ta över allt elände som den skapat för dig. men det kanske känns LITE bättre att jag tänker på dig;)



Jag går knappt ur mitt rum kanske tre gånger i veckan(bortsett när jag lagar mat) och ut har ju hänt flera gånger att det bara skett på lördagarna.

2009-02-12 @ 15:53:55
URL: http://johanwahlberg.blogspot.com
Postat av: Malin

En mycket härlig fredag :D

2009-02-12 @ 16:54:58
Postat av: Johan Wahlberg

Hon hade inte ens familjen, vi alla hade vänt henne ryggen så droppen för henne var när hon förlorade jobbet och höll på att förlora sin bostad. Då äntligen fann hon kraft att vända sin situation. Hon hade varit nykter i två år när jag började tro på att allt hade vänt och jag började träffa henne igen.



Det är ju inget snack om saken, katten ska med dig när du flyttar. Varför vill ens din pappa ha kvar Sesam? Jag kan absolut förstå din kärlek till Sesam. Jag hade ju mina hundar och att lämna bort dem var utan tvekan de värsta jag gjort i hela mitt liv och jag menar verkligen de värsta. Du vet ju rätt mycket om mitt liv:/



Nu kan jag inte något om just ögonbryn men det låter väldigt konstigt att du fortfarande ska ha ont och att det är svullet så jag tycker du ska ringa och fråga om råd.Det är inget fel på dig, något fel på dig har jag ännu inte hittat du tillhör den kategorin människor som tycker VÄLDIGT illa om sjukhusmiljöer. Det är en ganska vanlig fobi.



Jag betvivlar inte att han var en bra person och att du faktiskt tyckte om honom men jag bygger det jag sa på de saker han sagt till dig och hur han reagerat som du sagt. Många dömer absolut för fort och för lätt och vem kan se på världen och på andra på ett sånt underbart sätt som du. Någon mer sympatisk och empatisk person har jag verkligen inte mött.



Ja du berätta om när du tog ton och fick vara auktoritär och det är verkligen bra att du stod upp för dig själv. Klart att det finns en gräns och den ska INGEN trampa över. Du vet vad jag sagt och vad jag tycker om just detta. Synd att inte handledaren såg det för då hade han ju sett en helt annan sida av dig än vad han tydligen såg. Men ta vara på det att DU är medveten om de att du var stark där och då. Jag har svårt att se dig fräsa till de måste jag erkänna men jag hoppas verkligen att det finns där i din kropp och att du plockar fram den då och då, för åter igen. INGEN ska någonsin få kränka dig..."min" härliga Carro:) Oavsett ålder så ska du absolut inte tvingas rapportera till din bror alla dina steg och absolut inte nu när du är 23. Inte till NÅGON ska du tvingas att rapportera alla dina steg, inte dina föräldrar, inte dina bästa vänner och inte heller framtida pojkvän.



nej det låter inte hemskt, tyvärr är det så de är och du måste se till ditt eget bästa.



Jag kommer aldrig sluta "tjata" om det, DU ska må bra, DU ska känna dig trygg, DU DU DU...DU är viktig, du betyder något, du saknas när jag ser alla andra utanför Grand och inte dig:)

2009-02-12 @ 17:00:07
URL: http://johanwahlberg.blogspot.com
Postat av: Emelie

Ja det e härligt att ha fått gnistan tillbaka :). Allt blir så mycket roligare då, bättre stämning och allt.

Så nu håller jag på att se om jag hittar ett nytt klädesplagg att ha på mig nästa gång :). Har hittat en del på Gina Tricots hemsida. Men i med att jag gärna vill pröva kläderna innan jag beställer så känner jag mig lite osäker :S.

2009-02-12 @ 18:26:21
URL: http://playbunnh.blogg.se/

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0