Tredje gradens ångestskador


På en skala från 1 till 10 ligger min ångestnivå just nu på cirka 5000.
Det känns i armarna hur mycket fortare blodet rusar. Och för en gångs skull, med undantag av när jag hade en spricka i revbenen, känner jag hjärtat trumma aggressivt mot revbenen. Och hjärnan studsar hårt mot skallen i hopp om att implodera. Själv nynnar jag viskande Shut up, just shut up, shut up, shut it up, just shup up, shut up...

Så nu blir det definitivt verklighetsflykt för hela slanten. Breaking dawn, here I come.
För hjärnans egna försvarsmekanismer verkar ha svårigheter med att kicka in. Blockera, förträng. Åtminstone för en stund. Please?

Kommentarer
Postat av: Veronica

Det är med vad kroppen gör mot en, konstigt! Ja har känt så med hjärtat, varje dag i mitt liv är ett beskymmer, oavsett om jag jobbar, sover, umgås eller what ever. Det är en jävla plåga. Jag vill int ha hjärtklappningar, "döden" känslor, trycket huvet och jag kan skriva hur mkt som helst. Andnöden är ju värst, hade bara den försvunnit hade det varit en aning bättre. Just nu funkar det väll, det är väll mycket bättre än någnsin tackvare hjärtmedicinen jag går på. Jag har provat träna och det har än så länge gått bra, dock inte i samma utsträckning som innan men än har inget hänt. Ett tag var det så illa att levnadskänslan tom var borta och jag som alltid älskat mitt liv, men när man helt plötsligt blir sju out of the blue. Skit. men men, det är som sagt en aning bättre och nu väntar jag på ännu ett arbets ekg och ett 24 timmars ekg hemma, samt.. att doktorn skall ringa såå vi kan diskutera fram en remiss till Lund för operation. Förhoppningsvis skall det hjälpa för mina hjärtslag som är extra verkar komma från ett ställe och inte flera. Men vi får se.



Jag vill kunna festa utan att vara rädd, jag som älskar att festa. Blää !



Kramkram vännen !

2009-02-13 @ 00:33:10
URL: http://lizardqueen.blogg.se/
Postat av: Emelie

Ja jag giller inte heller öl så mycket längre. Men det e det som man alltid dricker när man ute för det e ju det billigaste alternativet. Jag gillar med vin mer än öl. Det ska vara vitt och en aning sött :). Men blir väl champange nästa gång :D, weehoo :). Jag ska in till stan imorgon (fredag) och kolla runt. Om du ska in kan du väl höra av dig för då kanske vi kan kika runt där tillsammans?

2009-02-13 @ 00:40:43
URL: http://playbunnh.blogg.se/
Postat av: Emelie

Usch då, varför e du så deprimerad?

Nja, jag kan ju bara dricka öl med i med min mage. Cider och sånt blir ju katastrof!

Jag ska med till stan vid 3-4 tiden. Ska på möte om träning kl 2 i Åhus :). Jag fick en vecka gratis träning av Linda, så det ska vara skönt att pröva det.

2009-02-13 @ 13:09:16
URL: http://playbunnh.blogg.se/
Postat av: Johan Wahlberg

Jag är lycklig nu, jag är lycklig igen, jag är lycklig nu....jag blir lyckligare ikväll:-)

2009-02-13 @ 15:57:30
URL: http://johanwahlberg.blogspot.com
Postat av: Johan Wahlberg

Riktigt bra och skoj att höra, det kommer att ordna sig. Okej din pappa kanske gör en konflikt av det kanske men nu har du ju mamma på "din sida". Ser fram emot den dag du flyttar, för din skull:-)



Låter riktigt bra, vin är riktigt gott. Då ses vi ikväll,vilka/vem ska du ut med?

2009-02-13 @ 16:34:16
URL: http://johanwahlberg.blogspot.com
Postat av: Johan Wahlberg

Du ska ha en katt med dig och absolut att det ska vara Sesam. Så mycket kärlek du pratat om till den katten så ska du inte leva utan honom.



Ja det är rätt spännande hur mycket ett djur eller en person/sak kan bli så viktigt för vissa att man inte kan tänka sig att leva utan de. Jag önskar att jag kunde känna så ibland för jag har alltid en liten distans till allt och alla. Mest för att jag fått lära mig att jag aldrig får behålla något fått lära mig att allt har ett slut och från dag ett ställt mig in på att allt slutar nångång.



NEEEEJ ve och fasa...ska jag behöva ha en helt underbart trevlig, söt och härlig tjej vid min sida hela kvällen:)

2009-02-13 @ 17:14:20
URL: http://johanwahlberg.blogspot.com

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0