This house is no longer a home


Vilken produktiv dag ändå! För att vara i dessa trötta tider.
Jag har ju trots allt hunnit med att:
  • Jobba (och jag kunde inte motstå att lyssna på Placebo samtidigt)
  • Ta en tupplur, dvs IBS-däcka efter mat (i en säng full med katthår och därmed vaknat med allergichock)
  • Avverka flera avsnitt av Criminal Minds
  • Träna samtidigt som jag tittat på nyaste avsnittet av Grey's Anatomy
Det är mer än vad min ork räckt till på ett bra tag. Det gäller att notera minsta lilla framsteg!
Nu återstår bara något avsnitt till, en kopp kaffe, en hallonsmoothie och två timmar tills jag åker ut till Sara och Tjombi och äter smörgåstårta.

Kommentarer
Postat av: Johan Wahlberg

För att kunna orka med sin inre kamp så måste jag veta att det finns en anledning att kämpa, som att jag har vänner som verkligen bryr sig. Det vet jag men att verkligen FÖRSTÅ vet ju både du och jag att det är en helt annan sak.



Är du envis när de gäller vissa saker, du måste skämta:D;) Som jag sagt tidigare(och du är smärtsamt medveten om) så fungerar träningen ibland(oftast) och ibland inte. De är ju det som är de förädiska med IBS. När hjärtat bultar så mycket så måste du ta de lugnt. När hjärtat säger ifrån så mycket är det något som just då är väldigt fel så de är bra(livsnödvänidgt) att du lyssnar på din kropp då. Jag förstår absolut att du kände det som att du svek Emelie men jag är övertygad om att hon tyckte att du gjorde rätt. Din hälsa kommer alltid först för oss som är dina äkta vänner. Jo tack jag vet att man inte kan planera(eller rättare sagt man får vara beredd att planera om fort) på grund av IBS:en. Fast utefrån sätt är de ju ingenting(småsaker) som värst fick jag och Mia ställa in en veckas semester i en stuga för hon fick enorma kramper när vi kom till stugan. Tack och lov var det "bara" en timma hem(som tog betyldigt längre tid dock på vägen hem). Visst var de tråkigt men hellre att hon fick sova i sin säng hemma än att "lägga på" stressen/oron att inte vara hemma. Det visste jag inte om kronisk trötthet, intressant/bra faktiskt att veta.



Samma här, ska ta de väldigt lugnt ikväll så jag är superladdad för sexyback imorgon:D

Jag ska på förfest ja men jag vill nog endå vara på banken innan dem tar entre (har uppenbarligen en smålänning i släkten):P...De har gått lite mer pengar de senaste helgerna än jag "planerade". Snäll som man är så har det blivit några rundor med dricka och taxifärder här och där. Bara att höra av dig till mig under kväll, jag håller dig mer än gärna sällskap på McDonalds, hessle eller vart de än kan tänkas bli innan Emelie kommer. Hoppas du kommer till tals imorgon då;)



Säg vilken bild jag INTE tycker du ser bra ut? Den bilden var ju helmysig för jag vet ju hur mycket du verkligen älskar att ha honom så nära och mysa med honom. Vet ju hur glad och lycklig du var just då:)



You just call out my name, and I´ll be there yes I´ll be there. You got a freind:)

2009-02-20 @ 17:54:05
URL: http://johanwahlberg.blogspot.com
Postat av: Johan Wahlberg

I fem av de 7 åren jag och Mia bodde ihop så hade ju hon sin Diagnos och självklart läste jag på om allt jag kunde hitta om IBS (och hela hennes familj också) Minns den dagen också som igår, kände igen ALLA symptom du då nämnde och jag fann min "chans" att få prata med dig. Ja så var det faktiskt:)



Hoppas dagen slutar lika bra, Trevligt sällskap kommer du ju ha iaf och jag hoppas du kommer att kunna njuta av smörgåstårtan och gott att dricka till.



Som sagt vi är skrämmande lika du och jag, tänker EXAKT samma att det känns skönt att "landa" innan allt folk väller in:D Hör av dig mer än gärna:)



DEN bilden, den är ju SJUKT bra på dig, i din favoritskjorta och allt. Tur att skönheten sitter i betraktarens ögon så jag kan tycka vad jag vill;)



Det är ju just det jag såg i bilden att du var lycklig, ha du har ju sagt det också förvisso. Men jag såg att du var varm i hela kroppen och kunde vara totalt avslappnad och verkligen njuta av situationen, höra honom spinna av din närhet och pussar, Magiskt underbart. Okej som du säger är du betydligt mer reserverad till människor men SO WHAT? det som betyder mest för mig är att du får uppleva den känslan och att de är Sesam som ger dig den känslan spelar ju ingen roll alls, huvudsken är som sagt att du får möjlighet att känna den känslan i ditt liv, det är jag övertygad om att det är livsviktigt och snacka om att bli STENHÖG på happyhormoner:)



Ha en underbar kväll min kära vän så ses vi omorgon:)

2009-02-20 @ 18:30:24
URL: http://johanwahlberg.blogspot.com

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0