Spank you very much


När jag åkte in till akuten med sprucket ögonbryn i slutet av förra året, tyckte jag inte riktigt att jag skulle behöva stå för sjukhuskostnaderna. Vid det tillfället, naturligtvis, men inte i längden. Det visade sig att jag som högskolestudent är försäkrad under skoltid, så jag ansökte därför om ersättning.

Mina sjukhuskostnader låg på 300:-.
Det visar sig att en försäkrad persons självrisk vid varje skadehändelse är 500:-.
Vilket jävla skämt!

Egentligen borde jag få dokumenterat det faktum att jag fortfarande har ont, är svullen samt inte har återfått känseln på vissa områden. Men jag undrar dock - till vilken nytta?

Visst, jag ska faktiskt få ersättning. Av okänd anledning tycker de att jag förtjänar 600:- i ersättning för den akuta sjuktiden. Så detta är enbart för att jag behövde åka in akut. Hade skadan inte varit lika brådskande, men ändå involverat kostnader, hade jag alltså inte fått någon ersättning. Så då får jag nästan tacka för fullträffen. 400:- kronor kommer att sättas in på mitt konto. Yaay.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag säger som Broder Tuck: Skatteåterbäring!

2009-02-25 @ 14:27:30
Postat av: Veronica

Håller med vilket jävla skämt.

2009-02-25 @ 14:44:33

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0