Mitt hjärta är Mitt att förstöra


Idag har jag lyssnat en massa på Håkan Hellströms, i mitt tycke, mest smärtsamma album - Nåt gammalt, nåt nytt, nåt lånat, nåt blått. Kanske för att den satte ord på min egen intensiva smärta i precis rätt tillfälle när jag lyssnade på det för första gången. Och det har varit svårt att lyssna på det sedan dess.

"Det har blivit svårt att älska,
när all kärlek lett till besvikelse"

"Jag vet att du är ledsen
Jag är ledsen med
För allt som är kvar är en dröm om vad kärlek kunde va"


"Du behöver inte säga
(Att du hittat nån annan)

För jag kan känna det
(Varje gång vi är tillsammans)

Hur kan du be mig
(Be mig att förstå)
Sätt dig själv i min sits så kan du, kan du leva så"

"Och akta dig för människor
(För människor gör en illa dom kan)
Och var försiktig du har mitt liv i din hand"

"Men jag föll för dig och du förtjänade en nominering för rollen du spelade"

"Det kommer alltid finnas en hand för dig nånstans
Du kan sluta dina ögon och aldrig känna dig ensam
Och alla vill väl ha dig nu
Dom har ju väntat på det här"


Kommentarer
Postat av: Johan Wahlberg

Jag ska nog bita dig lite i armen när vi ses:) Nää förlåt den var sjukt dålig:/



Jag har samma grej med ljud från en telefon. Hoppar till(av rädsla) när jag hör en telefon på tv till och med. VAd de kommer ifrån vet jag inte men varför du reagerar finns det ju inga tvivel om. Som jag sa det är DIN tid så stäng av skiten, lägg den längst inne bland vinterkläderna i garderoben så den garanterat inte kan störa dig:)



Tittar på klockan Tror jag hittat en orsak till dina sömnproblem, vakna till liv nu?:D



Nu blev jag påmind av ditt Jo-o-då att jag inte bara saknar dina kramar, måste ju hälsa på din haka också. Den får man faktiskt inte glömma;P

2009-02-16 @ 19:36:35
URL: http://johanwahlberg.blogspot.com
Postat av: Johan Wahlberg

Nej jag kan verkligen inte förstå hur man kan vara så respektlös och inte acceptera eller förstå din telefonfobi. Delvis därför jag inte ens frågat om ditt nummer, en mindre efter det som hände den där sommaren. Nu när jag fått äran att få ditt nummer är jag livrädd för att missbruka förtroendet. Förstår egentligen inte varför jag vågade skicka sms till dig i Lördags men vågade gjorde jag tydligen:P Självklart sker de en skada hos dig med tanke på allt du upplevt och som för dig är upplevelser som är verkliga för dig fortfarande. Självklart har de ingen rätt att tvinga sig på dig på något vis, vill du inte som i detta fallet prata i telefon så vill du inte och de ska utan den minsta tvekan respekteras. Måste säga att jag blev väldigt förvånad(och mycket glad) när du ringde till mig en lördag för ett tag sedan när ni var påväg till banken.



Självklart är man inte vaken när man stiger upp vid sextiden, men det känns väl lite VÄL sent att vakna till liv vid 20?:D



Och inte vilken haka som helst heller, utan DIN haka:)

2009-02-16 @ 20:43:28
URL: http://johanwahlberg.blogspot.com
Postat av: Johan Wahlberg

Ja är man inte medveten så har man ju inget att förhålla sig till.



För mig är det inte konstigt att det blivit just telefonen/dess ljud som är jobbig och inte just vem det är. Inte de minsta löjligt i mina ögon men så är jag ju inte "alla andra";) Själv svarar jag inte på dolt nummer alls så när dem ringer från tex sjukhus så får jag ringa upp eller som nu så accepterar dem flesta att jag har svårt för tele och istället mailar.



Hade jag inte svarat på ditt sms? VÄLDIGT ovanligt mig men du har säkert rätt. Hur som helst spelar inte anledningen någon roll, du ringde iaf:)



Nej det är inte konstigt, återigen förstår jag. Jag skulle bara skoja lite;)

Då förstår jag att du är trött om du inte ens läser den boken just nu. Hoppas inte boken är allt för tjock, vet nämnligen hur det känns att få en "bibel"(nån studentlitteratur) på snoken när ögonlocken blivit för tunga:)

2009-02-16 @ 21:18:56
URL: http://johanwahlberg.blogspot.com
Postat av: Johan Wahlberg

Då kanske tipset med att lägga mobilen under alla kläder i garderoben var ett bra tips?:P



Du visste väl också vilken tid ungefär hon brukar ringa. VET jag innan att mellan den och den tiden ska någon ringa så har jag lättare för att svara(då svarar jag) men annars inte.



Bara 700-800 sidor? bortsett Sagan om ringen böckerna vet jag inte om jag läst en bok över 300 sidor:/

2009-02-16 @ 21:36:37
URL: http://johanwahlberg.blogspot.com
Postat av: Johan Wahlberg

För mig överreagerar du inte, det är absolut logiskt. Jag kan aldrig riktigt förstå känslan av att känna sig så otrygg i sitt hem så man knappt kan andas. Men otrygg i mitt hem vet jag vad de vill säga fast endå inte till den höga grad som du upplevt. Det har inget med honom att göra utan situationen i sig, självklart så påminner den dig om mycket hemska saker och då reagerar såklart du och din kropp därefter. Du säger ju att jag är en trygghet för dig och de betvivlar jag inte, men jag är medveten om att ett ord, en handling kan ta bort den tryggheten, inte för att det är jag utan för att situationen påminner om hemska minnen. Jag tänkte faktiskt att det var en självklarhet att din adress och naturligtvis telefonnummer skulle vara hemligt när du flyttar.



Som jag sa så vet att att ett ord eller handling kan spolera den trygghetskänsla jag skapat hos dig till mig. Men hade inte den funnits så hade jag satt mig i bilen DIREKT och kommit till dig så hade jag sovit på soffan hos dig eller så hade du fått sova hos mig (eller om vi hade suttit uppe och pratat hela natten).



Med tanke på hur mycket du älskar filmen så förstår jag hur mycket böckerna betyder(kunde ju förvisso varit dåliga men hur stor var den risken?)



Undrar hur många gånger jag skriver förstår i mina inlägg till dig överallt:) Jag förstår nog en hel del, eller mer korrekt försöker förstå:)

2009-02-16 @ 22:08:55
URL: http://johanwahlberg.blogspot.com

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0