La tua cantante


New moon fortsätter att fängsla mig. Jag har längtat efter den hela helgen, även om helgen varit fin. Något jag ska berätta om när hjärnan har återvänt från de döda ;) Det går inte att sluta läsa. Förutom när man måste ta ögonen ur den, eftersom de är så tårfyllda att man ändå inte kan läsa. Den får mig att inse att vissa saker fortfarande gör förbannat ont, trots att mycket tid har förflutit. Att det ändå är några få, slutgiltiga ord, som får hjärtat att gå i kras även om det slutade slå långt innan dess. Även om jag aldrig riktigt har gett bort det. Och det är nu man så lätt förstår vad alla menar när de talar om första kärleken, som är så oskyldig. För man vet verkligen inte vad som väntar. Man har ännu inte blivit formad av framtida erfarenheter som gör att man aldrig kommer kunna känna och vara precis som då, igen. Innan man har insett att man har all anledning till att vara rädd. Innan man har förstått hur mycket makt en annan person kan få över en. Kontroll är kanske rätta ordet, när jag tänker tillbaka på Matrix reloaded som jag såg igår. Neo säger att kontroll innebär att ha förmågan att eliminera någon/något.

"How can you believe a lie so easily but not the truth?"
Det undrar jag också. Varför det alltid är så mycket lättare att tro på. För att en lögn oftast är negativ och en sanning positiv. Och det är alltid lättare att tro på det negativa. Åtminstone för mig. Det är precis som i boken. En negativ mening kan sudda ut alla de positiva inom loppet av en sekund. Så nog har man väl all anledning till att vara rädd?

Kommentarer
Postat av: Emelie

Det låter ju fan som den influensan jag hade innan. I slutet på 2008, den satt i skitlänge. Och jag bara sov o sov. Av den influensan fick man näsblod oxå, för den torkade ut slemhinnorna i näsan. ajg smittade H med den o han fick med näsblod, sen smittade han alla hans kompisar hähä, o de fick med näsblod o skit. Men som tur e så e den borta nu, dan varade nån månad eller mer, fy fan.

Nej jag förstår att det måste vara jobbigt att veta att IBSen aldrig försvinner. Men man hoppas ju att forskarna kommer på nån teknik som lugnar det eller ev tar bort det i framtiden.

Ja jag tänkte att jag o Celine skulle äta nåt gott p lördag och sen kränga geléhjärtan. Och kanske titta på nån romantisk Disneyfilm hehe. Jag funderar på att köpa ett silverhalsband till henne, nåt blir det iallafall :).

Idag sov jag till kl 2, jävla förkylning!!

2009-02-10 @ 14:33:17
URL: http://playbunnh.blogg.se/
Postat av: ida

hej vackra. känns som att jag varit borta från världen bara för att jag inte varit inne på datorn på två dagar. hoh :) sov hos niklas igår och ska göra det inatt också. har dans till elva så det är närmare till honom, + närmare till jobbet på morgonen.

nu är det sådär att jag inte vet vart jag har andreas igen. eller vi har pratat nyss så jag har lite bättre koll än tidigare. men... lång historia som vi får ta på telefon sen. har känts som att det är hans tur att tveka iaf, men jag förstår som inte att det kanske är på samma sätt som jag gjort, nej jag tror ju att det är mycket värre.. man är bra på att tro att alla andra alltid tycker mer illa om en än man tycker om andra. tja, känns som att jag bara skriver saker utan mening just nu, huvudet är trött.

ska nog lägga mig och vila en halvtimme innan jag drar till nikls.

jag tycker ju att du ska komma hit i april, det tycker jag :) och kanske fira min 25 års dag ;) gammel kärring...



hoppas att du mår bra. känns att det var alldeles för längesedan vi hördes av.

saknar dig, mycket!:)

2009-02-10 @ 18:36:33

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0