Social stress


Att jag har problem med stress är ingen hemlighet, direkt. Om inte annat så vittnar min hälsa om det.

Ett knep att ta till för att undanröja stress är att återkomma. Att man inte ska tacka ja direkt när man får en förfrågan eller ett erbjudande - att man helt enkelt ska ta sig tiden att tänka efter om man hinner med. Samtidigt ger man inte ett löfte som man senare inser att man inte kommer att kunna hålla, och därmed gör personen ifråga inte heller besviken.

Jag använder det otroligt mycket, särskilt i perioder då jag känner mer stress än vanligt. Men jag märker också hur svårt det är för andra människor att acceptera det och förstå det. Och på så vis går knepet i stöpet. Det som från början var tänkt att minska stressen, ökar istället den.


Vi är alla olika funtade och just därför är kommunikation så oerhört viktigt.
Och alla val vi gör medför någon slags konsekvens.

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0