Det måste sättas gränser för idiotin


"En annan sak som appellerar mig är grafiska framställningar av hur schampo och tandkräm fungerar. Det är så underbart pedagogiskt. Man kan se hur de effektiva ämnena tränger in i håret eller tänderna och rensar och ordnar upp. Och efteråt blir det bättre än det var innan. Det är poängen. Att saker ska bli bättre.
Men jag blir aggressiv av animerade småsaker och animerad mat. Kex som hoppar ut ur sin ask och dansar på köksbänken medan de ropar till örtosten i kylskåpet, och när örtosten kommer, hoppar kexen ner i osten och breder sig själva.
Det är påfrestande att se på det.
Reklamfolk animerar allt möjligt nu för tiden. Nån borde skjuta dem i foten. Det måste sättas gränser för idiotin".

Jag skrattar så jag hostar. Jag tänker på när Sara fortfarande bodde i Tollarp och fortfarande faktiskt kom hit mitt i veckan. Vi satt fästa framför dumburken till våra tv-serier. Och som vi hackade på reklamen. Särskilt just de reklamerna med dansande ballerinakex och Toffifee och Werthers original. Vi brukade skylla på att de säkert var tyska. Att det bara var tyska reklamer som var sådär överhurtiga med bländande leenden. Så otroligt löjligt. Reklamerna, alltså. Inte vi.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Jag tror mer eller mindre alla människor saknar självnstinkt då och då och empatin saknas med vid flera tillfälle.Ofta tycker människor så mkt, medans dom själv sedan i senare stund kan göra likadant mot en fast dom inte tycker om när någon annan gör det.



Nej tyvärr är livet en bergodalbana, TYVÄÄRR. Ibland åker man fort upp och ibland fort ner.

Livet är full med överaskningar, en dag mår man toppen, en annan kan man må halvkasst, beroende på en själv eller på andra eller annat i ens omgivning , tyvärr.

2008-08-14 @ 15:08:18

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0