Du säger att kärleken aldrig var till för dig/du säger att den delar sig vid kinden och blir hel igen bakom dig

 
Jag tänker på hur vissa saker aldrig hamnar på samma våglängd, på skepp som aldrig möts i natten, på ömsesidighet som aldrig uppstår. Det finns en sorg i insikten, en insikt i sorgen. Ändå en del av mig som inte vill förlika sig. Min hjärna vet men mitt hjärta vill inte överge hoppet. Jag blir en åskådare, en betraktare av kriget i i min själ, av förnuftets förakt gentemot känslorna. 
 
Jag tänker också på att den sorgen på sätt och vis inte gör mig någonting. För så länge jag har kvar melankoliken kan jag också finna orden. 

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0