I just ran/I couldn't get away

 
En morgon som smakar höst. En luftfuktighet som tar strypgrepp och gräver sig in under huden, sätter tänderna i mitt skelett. 

Åter till en tillvaro där min enda längtan. Jag hade glömt hur mycket det tar på krafterna att vara där en inte vill vara. Jag sover/vilar i princip hela helgen efter min första vecka tillbaka. Och min fritid i vardagen är inte längre återhämtning och sinnesnärvaro, den är verklighetsflykt. 
 
Så besöker jag min ekofrisör och låter henne klippa bort det som ännu en gång tagit skada. Denna gång finns det ingen ångest som river i bröstkorgen, bara en känsla av befrielse som expanderar. Och hon påminner mig om att det inte finns någonting som är mer skadligt för håret än långvarig stress. Jag nickar igenkännande och tänker på hur mitt flexkonto återigen ökas på och ökas på samtidigt som jag räknar ner min tid. 

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0