Mallorca 2016

 
Jag älskar entusiasmen som finns hos en i början utav en resa, när en har allting framför sig. Jag känner lugnet komma över mig så fort jag landar på denna härliga ö. Känner utmattningen komma tillbaka så fort jag lämnar den. Det är sandstrand och saltvatten i håret. Varmt vatten som omger kroppen. Vågor som gungar mig. Sangria, cava & cider som påminner om öl. Långa strandpromenader och skrattattacker vid interna skämt. Morgonyoga på klinkergolv. Vingård, vinprovning, mandelträd, olivträd & åsnor. Skor som går sönder, hud som brännskadas, hår som bleks. Men ändå ingenting som skaver. Och när jag är hemma igen, har jag en katt i sängen och en katt på byrån bredvid, som liksom vaktar mig hela natten. Så att jag inte försvinner igen.
 

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0