Så många kvinnor som jag spelat men aldrig gjort det bra

 
På min arbetsplats hör jag några uttrycka att de inte gillar ordet hen och att de inte vill använda det. Jag blir provocerad av okunskapen. För det handlar inte om huruvida människor är bekväma med att använda ordet. Det handlar om att det finns jättemånga människor som inte identifierar sig som varken hon eller han, utan som ickebinära. Att människor ska behöva felkönas för att vissa människor har svårigheter med att anpassa sig är fullkomligt orimligt. Jag vill så gärna vädja till människor att sätta sig in i ämnet och skaffa sig kunskap innan de ska ha en åsikt om det. 

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0