För inombords skiner solen

 
Hon som avtackades i höstas och lämnade ett enormt tomrum efter sig, är tillbaka över sommaren. Så fort hon kommer innanför dörren känns det så självklart. Hennes närvaro är så berikande. Och jag inser att för ett tag kommer jag ha båda två i närheten utav mig. De två som jag fått avtacka och inte velat sluta krama. 
 
Jag får nytändningar i mitt arbete och känner hur mycket jag älskar det efter att på allvar ha ifrågasatt varför jag utsätter mig själv för det. För samtidigt vet jag, det är ju det här jag ska göra. Och vissa dagar får en kela med kattungar på arbetstid. Eller nakenkatter. 
 
Och efter ett års tid ska jag äntligen få börja arbeta med ungdomar igen. Dessutom får jag tillbaka min gamla handledare. 
 
 
 
 

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0