De som tycker att de förtjänar privilegier på bekostnad av andra kan brinna i helvetet

 
"Ett förtydligande behövs tydligen så here goes; när en påtalar ett köns strukturella hat mot ett annat kön så är en inte "könsrasist" och när en påtalar ett partis rasistiska hat mot en viss folkgrupp så är en inte rasist".
 
Det här fick jag precis skriva på Facebook. På riktigt. För så kognitivt begränsade är normalbegåvade människor. Med denna utveckling i Sverige kommer jag sannolikt fly landet om några år. För här får jag inte finnas. Jag uppfattas som kvinna eftersom jag har livmoder och då har vi patriarkatet, vi har könsmaktsordningen som vill inskränka det kvinnliga könets rättigheter, som jag uppfattas tillhöra. Vi har dessutom de blåa partierna som vill detsamma. Och SD, så klart. Så har vi det faktum att jag aldrig identifierat mig som kvinna utan som ickebinär (google it), vilket gör mig till transperson. Utöver det har vi en massa andra förtryck också, som jag inte drabbas av personligen men som jag kämpar för. Rasism. Funkofobi. Homofobi. Förtryck mot unga, att deras känslor inte är att ta på allvar. 
 
Men det är för viktigt att skydda sitt eget privilegium för att tänka på andras, och att prioritera att alla får samma värde. Fuck you very much. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Tänk att det bara krävs ord:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var finner jag dina ord?

Att andas genom ord:

Trackback
RSS 2.0